קלינאות תקשורת

תפקידה של קלינאית התקשורת הוא לייעץ ולטפל בקשיי בליעה, שמיעה, שפה ותקשורת.

בבית לאזרחים ותיקים ניתן לדיירים שירות של קלינאית תקשורת.
תפקידה של קלינאית התקשורת הוא לייעץ ולטפל בקשיים בבליעה, קשיים בשמיעה וקשיים בשפה ותקשורת.


בעת קליטה של דייר חדש מבצעת קלינאית התקשורת אבחון של תפקודי הבליעה ובהתאם לכך לוקחת
חלק בהחלטות הקשורות במרקם האוכל
, שתייה, הזנה אנטראלית (באמצעות צינור)
גמילה מהזנה אנטראלית, ושיקום יכולת הבליעה.

במסגרת תפקידה של קלינאית התקשורת עליה לזהות דיירים הנתקלים בקשיים באכילה ובבליעה
, לבצע להם
הערכת מצב ולהחליט מהי ההמלצה בעניין האכלה פומית או חודרנית וכן להדריך את הצוות על דרך יישום המלצות אלו
.

קלינאית התקשורת אחראית גם על תחום השמיעה ועליה לזהות את הדיירים הזקוקים לאבחון שמיעתי ובמידת הצורך
להפנות אותם לגורמים הרלוונטיים לשיקום השמיעה שלהם.
לאחר האבחון השמיעתי תדריך קלינאית התקשורת את בני משפחתו של המטופל והצוות המטפל שלו בדבר השימוש
במכשירי השמיעה
, תפעולם ותחזוקתם.

כמו כן
, מאתרת קלינאית התקשורת דיירים הסובלים מקשיים בתקשורת ובדיבור, בודקת אותם ונותנת המלצה לטיפול
לעזרים מתאימים על פי הצורך
, תוך שיתוף הצוות המטפל בתהליך.

נגישות
הגדלת טקסט
הקטנת טקסט
ניגודיות גבוהה
ניגודיות הפוכה
פונט קריא
ניווט מקלדת
כיבוי ואיפוס מערכת
מערכת נגישות MAGMA