חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

ראשית

בונים חוסן ברשת "ביחד" – התמודדות הדיירים והצוותים המטפלים עם מצבי לחץ

חוסן הוא מונח רחב המתאר את היכולת של האדם להסתגל, להתגבר ולשמור על איזון נפשי ופיזי, גם בתנאים קשים. במהלך השנה האחרונה, ישראל חווה תקופה רגישה במיוחד, שמשפיעה על כל שכבות האוכלוסייה, כל שכן על קשישים, אנשים סיעודיים וכל מי שנזקק לליווי וטיפול קבוע, אשר פגיעים יותר ונזקקים לסביבה תומכת שתעזור להם לשמור על תחושת הביטחון והשלווה. החוסן אינו רק היכולת להמשיך בשגרת החיים, אלא גם הכוח להתמודד עם קשיים פיזיים ונפשיים שיכולים להחריף במצבי חירום.

אם כך, מה בונה חוסן בבתי אבות סיעודיים ומה הופך אותו למרכיב קריטי לשמירה על איכות החיים ולתפקוד מיטבי של מטפלים, מטופלים ומשפחותיהם?

צוותי הטיפול מהווים דוגמא אישית לחוסן כאשר הם מצליחים לשמור על רמת טיפול גבוהה ואמפתיה כלפי הדיירים, למרות העומס והלחץ העצום ופועלים במסירות יתרה, תוך שמירה על חיוניות ואופטימיות, המעניקה לדיירים תחושת ביטחון גם בתקופות הכי מאתגרות.

חוסן נפשי בא לידי ביטוי כאשר הדייר נתמך ע"י קיומן של מערכות יחסים קרובות כגון תמיכה משפחתית וקהילתית ומערכות שיקום אשר עוזרות להתמודד במשברים במהלך השהות בבית אבות הן בהיבט החברתי והן בהתאקלמות הדייר.

כשדיירים נדרשים להתמודד עם מצבי חירום רפואיים, כמו נפילות או אירועי חירום רפואיים, החוסן הנפשי שלהם, של משפחותיהם ושל צוותי הטיפול מהווים את עיקר המשקל על יכולתם לשמור על קור רוח, להגיב בצורה מדויקת ומהירה ולספק תמיכה רגשית ונפשית בזמן אמת, באופן הזה הדיירים מצליחים להתאושש מהר יותר ולחזור לשגרת חייהם.

חשוב להכיר בכך שחוסן אינו דבר שניתן לקחת כמובן מאליו, הוא דורש טיפוח, תמיכה הדדית וסביבה שמאפשרת התפתחות והתמודדות. קשר חזק בין משפחות לצוותים המטפלים יכול לתרום רבות לבניית החוסן בהתמודדות עם מצבי חירום.

יפית דמרי מדריכת תעסוקה והדיירת עדינה רוכליץ

רשת "ביחד" המונה מספר בתי אבות סיעודיים וגריאטריים ברחבי הארץ, שמה דגש רב על טיפוח החוסן של הדיירים והצוותים שלה. הרשת מבינה שחוסן הוא לא רק כושר ההישרדות, אלא כוח החיים – זה המאפשר להתמודד עם משברים ולצמוח מהם. ברשת "ביחד", החוסן מתבטא הן בשגרה והן בזמני משבר.

במהלך היום-יום, בתי הרשת מספקים סביבה תומכת ומעשירה, המאפשרת לדיירים לשמור על תחושת ביטחון והשתייכות. הצוותים עוברים הכשרות מקצועיות הממוקדות בטיפול רגיש ואמפטי והם ערוכים להתמודד עם מצבי לחץ בחיוך, באכפתיות ובמקצועיות חסרת פשרות.

בשעות משבר, רשת "ביחד" מתגייסת באופן מלא כדי להבטיח את רווחת הדיירים והצוותים. להלן כמה דוגמאות לבניית החוסן ברשת, שידעה זמנים מאתגרים:

  1. בזמן המלחמה: צוותי הרשת פועלים להורדת רמות החרדה בקרב הדיירים באמצעות פעילויות מותאמות כמו סדנאות הרפיה, שיחות מרגיעות ותמיכה רגשית צמודה. בנוסף הם דואגים לסביבה בטוחה ומוגנת, כולל הכנה מראש למרחבים מוגנים ושיתוף פעולה עם המשפחות כדי לספק עדכונים שוטפים ושקיפות מלאה בזמן אמת.
  2. בזמן משבר קורונה: רשת "ביחד" נקטה בצעדים נחושים כדי לשמור על בריאות הדיירים, תוך התמודדות עם בידודים ממושכים ומניעת ביקורים. צוותי הרשת התאימו את השגרה היומית לצרכים המיוחדים של התקופה, כולל שימוש בטכנולוגיות חדשות לשמירה על קשר עם המשפחות, קיום פעילויות מקוונות ויצירת דרכים חלופיות לתמוך בדיירים נפשית ופיזית.
  3. בזמני חירום רפואיים: כאשר דיירים חוו מצבי חירום כמו נפילות פתאומיות או אירועי לב, הצוותים פעלו במהירות, בעדינות ובמקצועיות וסיפקו עזרה ראשונה ופינוי מהיר לטיפול רפואי מתקדם תוך מתן תמיכה רגשית למשפחות והדיירים עצמם. הצוותים התמודדו עם המצבים המאתגרים הללו בקור רוח ובדיוק ששמרו על תחושת הביטחון של הדיירים.

רשת "ביחד" שמה את הדאגה לרווחת הדיירים והצוותים במקום הראשון, תוך שהיא מקפידה להעניק תמיכה רגשית מחבקת ושומרת על תחושת החוסן גם בתקופות הקשות ביותר. בכל רגע של קושי או אתגר, הדיירים והצוותים מרגישים עטופים ובטוחים, בידיעה שיש להם רשת תמיכה אמיתית שמלווה אותם במסע החיים, בכל צעד ובכל מצב.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן