חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

גינון טיפולי בעטרת רימונים


גינון טיפולי התפתח בראשית המאה ה-18 באנגליה, כאשר מטופלים פסיכיאטריים היו יוצאים לגנן את סביבת המגורים שלהם באופן יומיומי. עבודת הגינה החלה להיות שגרתית, ונמצא כי ישנו קשר ישיר בין מצב הרוח והעבודה הפיזית בגינה כתורם משמעותי לשיפור מצב הרוח.
במדינה ישראל החלה הטמעת השיטה בתחילת שנות ה- 70 במשך השנים התעוררו חוות חקלאיות שונות, אשר עושות שימוש ביתרונות שיש בעבודה עם צמחים ותבלינים, לצורכי נוי ואסתטיקה, וחיזוק הכישורים של המטופלים באמצעות העבודה בגינה. התוצאות של אלו אשר עסקו בעבודת הגינון, הראו שיפור במערכת היחסים החברתית, בביטחון העצמי והעצמת העצמי, כמו גם תרמו למצב הרוח ולחיי השגרה.
תרפיה באמצעות גינון
גינון טיפולי הינו סוג של תרפיה, הנותנת מנוחה למוח ולשכל, תוך התמקדות בעבודת הגינה, כאלמנט אשר מחזק את הקשר בין האדם לאדמה, לבין האדם לסביבה ולעצמו. גינון טיפולי משפר את איכות החיים של המטופל, מעניק לו עניין חדש ונוסף לחיים הן בהיבט בפיסי והן בהיבט הנפשי.
האוכלוסייה המבוגרת, ביניהם בני גיל הזהב, קשישים ותשושי נפש מוצאים, את עצמם גם פעילים פיזית וגם פעילים חברתית באמצעות הגינון. מאחר ובגיל הזהב הגוף עובר שינויים, גם פיזיים וגם נפשיים. מבחינה פיזית ישנה האטה בפעילות היומיומית אותה עושים אנשים מבוגרים, כבר לא יוצאים בבוקר לעבודה או מתנהלים בסידורים, מאחר וישנו קושי אמיתי לעשות זאת.
מעבר לכך, המעגל החברתי מצטמצם, ורבים מוצאים עצמם בודדים וחסרי מעש ופעילות במשך היום. גינון טיפולי, מאפשר סביבה תומכת לבני גיל הזהב לעיסוק עצמו בעבודת הגינון הפרודוקטיבית, בה ניתן לראות כעבודה עם תוצאה ישנו עניין רב, עבודה בשיתוף והתנהלות גופנית מתונה המתאימה למצב הפיזי. דיירי עטרת רימונים נהנים בשגרת יומם מטיפול בצמחי תבלין ונוי, הם בהחלט מרגישים תחושת התעצמות כשמעשה ידיהם גורם לתוספת צבע במחלקה ובחדרם. פרויקט גינון טיפולי החל בעטרת רימונים לפני כשנתיים וממשיך לקרום עור וגידים ולשפר את איכות חייהם של המטופלים והדיירים.

פעילויות
נוספות

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן