חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

חג השבועות בעטרת רימונים

בעטרת רימונים – קיימנו ממנהגי חג השבועות

תיקון ליל שבועות

האגדה מספרת כי בלילה שלפני מתן תורה, נרדמו בני ישראל עד שעה מאוחרת במקום לצפות בהתרגשות לקראת המעמד המרגש וכי הקב"ה נדרש להעיר אותם בעזרת קולות וברקים.

כ-"תיקון" לאותו חטא קדום נהגו בני ישראל ללמוד לאורך כל הלילה שבין ערב חג שבועות ליום חג שבועות בו קוראים בבית הכנסת את "עשרת הדברות" זכר למעמד הר סיני

סיבה נוספת למנהג זה מגיעה מספר הזוהר, שם מופיעה המילה הארמית "תיקון" – שפירושה בשפה העברית – "קישוט". הרעיון מאחורי הלימוד הוא שהוא מקשט את הכלה, הלא היא התורה, לקראת החופה עם החתן – אליו משולים בני ישראל, בעת קריאת "עשרת הדברות"

קריאת מגילת רות

בנוסף לקריאת התורה, אותה קוראים בבית הכנסת לכבוד חג השבועות, מסורת משכבר הימים ברוב הקהילות לקרוא גם את "מגילת רות" ויש לכך כמה סיבות. הראשונה היא שסיפור המגילה מתרחש בתקופת קציר החיטים כשרות בעצם פוגשת את בועז בשדה. סיבה נוספת היא מכיוון שדוד המלך מיוחס לצאצאיה של רות המואבייה, עליה מסופר במגילה, ואילו במתן תורה קיבלו בני ישראל את הציווי להיות "ממלכת כוהנים וגוי

קדוש". עוד סיבה, נפלאה לא פחות, היא להראות את הערך האוניברסאלי של התורה ומצוותיה, שכן רות המואבייה לא נולדה כחלק מעם ישראל ועדיין ברגע שהחליטה שהיא רוצה לקבל על עצמה את התורה וערכיה, היא הפכה להיות אחת מחוליות השרשרת המשמעותיות במסורת היהודית. כל זאת מקבל משנה תוקף כשמתייחסים לעובדה שהיא השתייכה לבני מואב, שנחשבו לעם אכזרי ואויב גדול של עם ישראל באותה תקופה.

אכילת מאכלי חלב ודבש

בין מצוות ומנהגי חג השבועות ניתן למצוא גם אכילת מאכלי חלב ודבש, זאת למרות ההנהגה הרווחת כי לכבוד חגים יש לאכול דגים, עוף ובשר. המקור למנהג מתייחס לפסוק בשיר השירים הממשיל את התורה לדבש וחלב ("דְּבַשׁ וְחָלָב תַּחַת לְשׁוֹנֵך") כדי לבטא כמה הם מתוקים.

בעטרת רימונים קיימנו את מנהגי החג, דיירינו קראו במגילת רות וביצעו את תיקון ליל השבועות בתפילה וקריאה מיוחדת בבית הכנסת.

דיירותינו הנכבדות קיימו את מצוות אכילת מאכלי חלב ודבש אך יתרה מכך ובהנאה גדולה הכינו עוגות גבינה ועוגות ביסקוויטים לתיאבון כולם.

"ושמחת בחגך והיית אך שמח"

פעילויות
נוספות

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן