חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

מגשימים חלום- ניצול השואה מאוקראינה ואדים מוציק בתפילה בכותל המערבי

ואדים מוצאק גדל בעיירה היהודית ברדיצ'ב באוקראינה, לחם במסגרת הצבא האדום כנער בן 17 כנגד הנאצים במלחמת העולם השנייה ולפני כ-20 שנה עלה לישראל. כיום, בגיל 95 במוסד סיעודי, החלום הגדול שלו היה לגעת באבני הכותל ולהתפלל במקום המיוחד והקדוש של העם היהודי, ולחוש מקרוב את שוק מחנה יהודה.
ואדים מוצאק נולד ב-1927 בעיירה היהודית ברדיצ'ב באוקראינה. כשפרצה מלחמת העולם השנייה הצטרף כשהוא בן 17 בלבד לצבא האדום ונלחם כנגד הנאצים במלחמת העולם השנייה. לפני כ-20 שנה עלה לישראל- והוא מתגורר בשנים האחרונות במוסד הסיעודי עטרת רימונים בבני ברק.
המשאלה הגדולה של ואדים הייתה להגיע ולגעת באבני הכותל ולבקר ולחוש את שוק מחנה יהודה.
הבוקר בעמותת "עזר מציון" הגשימו לו את החלום. ואדים הועלה לאמבולנס מיוחד ממחלקת האמבולנסים של העמותה והגיע ישירות לכותל המערבי. שם זכה לגעת באבני הכותל והתפלל במקום אליו כה רצה להגיע כשבמהלך כל הביקור הוא לווה באופן אישי ע"י אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי אשר העניקו לו במתנה ספר תהילים והתפללו עמו ועבורו.
משם המשיך האמבולנס לשוק מחנה יהודה – שם עבר ואדים בין הדוכנים, טעם ממטעמי השוק והריח את הריחות של התבלינים והתוצרים של הסוחרים שחיכו לו והכינו עבורו קבלת פנים מיוחדת – בין היתר בממלכת החלבה, ממתקי דודו, רוזמרין ושוק קפה. ואדים גם ישב לארוחה במסעדת "המוציא" – אכל בשר ולגם מעט יין.  ואדים התרגש באופן מיוחד בעת הביקור בכותל וחזר והדגיש שלדבריו – "הכי חשוב בחיים להיות פשוט אדם טוב".
רגע מרגש נוסף היה כאשר במהלך הסיור נפגשו באופן אקראי עם יהונתן פולארד שהתרגש לשמוע את סיפורו של ואדים ובירך אותו ביום המיוחד הזה.
במהלך כל הביקור היו לצדו רכזת פרויקט "משאלת לב" בעמותת "עזר מציון" רבקי שוורצבאום, רכזת התרבות בעטרת רימונים נטליה ביידר שסייעה גם בכל נושא הקשר והתרגום עבור ואדים, ונהג האמבולנס ומתנדב של העמותה שסייעו בכל מהלך הביקור. 
רכזת הפרויקט רבקי שוורצבאום סיפרה על הרגעים המיוחדים – "במשך השנה אנו פועלים להגשים ועוד ועוד משאלות של ניצולי שואה- והגשמת המשאלה של ואדים היא עוד תחנה בדרך – מרגשת באופן מיוחד. לראות אותו מניח תפילין ליד אבני הכותל לאחר שנים שציפה לכך – היה מחזה מרטיט לב. עוד כמה שנים כבר לא יחיו בקרבנו ניצולי שואה וזוהי חובתנו המוסרית עבורם."
הגשמת החלום הינה במסגרת פרויקט "משאלת לב" של "עזר מציון" ומשרד הבריאות, ומגשים משאלות שואה לניצולי שואה אשר מרביתם מרותקים ולא ניידים. עד כה הוגשמו במסגרת הפרויקט כ-800 משאלות לניצולי שואה ברחבי הארץ.  
מנהלת  פרויקט "משאלת לב" בעזר מציון נעמי מזרחי: "זו זכות גדולה עבורנו להגשים משאלות לקשישים ניצולי שואה. גם כשמדובר במשאלה מאתגרת, אנו עושים הכול כדי לבצע הכול על הצד הטוב ביותר. בכל פעם אנחנו מתרגשים איתם מחדש ושמחים לראות שהצלחנו לשמח אותם".

פעילויות
נוספות

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן