חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

WhatsApp Image 2024-03-18 at 13.51.18 (2)

חדר סנוזלן לטיפול במבוגרים: מסע אל גירוי רב חושי

בלב הבית לאזרחים ותיקים בקדימה שוכן מרחב קסום של התחדשות המכונה חדר סנוזלן, המקום בו יוצאים הדיירים למסעות חושים המשלבים אלמנטים המגרים את כל חמשת החושים ומציעים חוויה טיפולית המותאמת לצרכיו והעדפותיו של כל אחד.

סנוזלן, בתרגום חופשי הוא סביבה רב חושית והוא הרבה יותר מסתם חדר – הוא שער לחיבורים עמוקים ולסביבה טיפולית, המשלבת אלמנטים שונים כדי להפעיל את כל חמשת החושים ומספקת לדיירים מרחב ייחודי לחקור ולהתחבר עם הסביבה שלהם. בין אם הם סיעודיים או חולי דמנציה, אנשים מוצאים נחמה וגירוי בין כתליו ומטפחים קשר עמוק עם המטפל. חדרי סנוזלן מהווים עדות לחדשנות בטיפול בקשישים.

אחת התכונות המדהימות של סנוזלן היא יכולת ההסתגלות בו. כל מפגש מותאם להעדפות ולקצב של הפרט ומעצים את הדיירים להכתיב את המסע הטיפולי, בין אם זה זמזום עדין של מוזיקה מרגיעה או הגוונים התוססים של האורות המשתנים, חדר סנוזלן נותן מענה לצרכים מגוונים ומציע חוויה אישית לכל מבקר.

החוויה המרכזית בחדרי סנוזלן היא היכולת לעורר בו זמנית את כל החושים, כל אביזר בחדר מעוצב בקפידה כדי להעצים את הקלט החושי. טכנולוגיות אופטיות מתקדמות שובות את חוש הראייה, המסכים המעטרים את החדר מקרינים מערך של צורות וצבעים, בעוד עמודי בועות מוסיפים מימד דינמי לאווירה.

יתרה מכך, התכונות האינטראקטיביות של חדר סנוזלן מזמינות את המטופלים לעסוק באופן מוחשי עם הסביבה שלהם, זה מעודד אותם לבטא את עצמם ולחשוף הצצה לעולמם הפנימי. בהדרכתם של מטפלים מסורים כמו סאוסאן, הדיירים יוצאים למסע של גילוי עצמי, המטפח תחושת העצמה.

בתמונה, אשר צולמה בתוך חדר הסנוזלן, סאוסאן, מדריכה תעסוקתית, נמצאת לצד הדייר איתן, האינטראקציה ביניהם מדגימה את הקשרים העמוקים שנרקמים בתוך המרחב הקסום הזה.

סנוזלן מייצג מגדלור של תקווה בתחום הטיפול בקשישים, ככל שאנו ממשיכים לחקור גישות חדשניות לחיים בגיל השלישי אנו שמים לב לכוחו הטרנספורמטיבי של גירוי חושי. מעבר ליתרונות המיידים שלו, חדר סנוזלן משמש כזרז לאינטראקציות משמעותיות בין דיירים למטפלים. בתוך המרחב הזה, מחסומים מתמוססים ומערכות יחסים פורחות, חדרי סנוזלן מהווים עדות לקסם המתמשך של חיבור וחדשנות בטיפוח הרוח האנושית.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן