חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1005813

חדש בעטרת רימונים – אשפוז סיעודי מורכב

למי הוא נועד ומה הוא כולל?

חולה סיעודי הינו אדם הזקוק לעזרה ברוב פעולות היום יום (רחצה, הלבשה, ניידות, האכלה וכו') בנוסף למעקב רפואי, סיעודי ופרא רפואי במטרה לשמר את מצבו הפיזי והמנטלי ולדאוג לרווחתו החברתית.

חולה סיעודי מורכב הינו חולה סיעודי אשר בנוסף למגבלותיו הכרוניות הופיעה בעיה או מספר בעיות אשר מחייבות השגחה צמודה ואינטנסיבית יותר של צוות רפואי סיעודי מיומן וזמין במשך כל שעות היממה.

הגדרת חולה בסטטוס של סיעודי מורכב מבוססת על פרוטוקול מובנה של אגף הגריאטריה במשרד הבריאות אשר בנוי על קריטריונים ברורים לפיהם מצבו של החולה מחייב המשך טיפול והשגחה במסגרת סיעודי מורכב.

אלו כמה מהמצבים הנפוצים ביותר שבגינם הגדרתו של דייר תשתנה לסיעודי מורכב: 

  • חולים סיעודיים שמצבם אינו יציב בגין מחלה רפואית קשה ונזקקים לאשפוז לעיתים קרובות
  • חולים הסובלים מפצעי לחץ עמוקים, בדרגה 3 או 4
  • חולים הזקוקים לטיפולי דיאליזה בשל אי ספיקת כליות סופנית
  • חולים במחלות ריאה הסובלים מבעיות נשימה חמורות וזקוקים לתמיכה ממושכת בחמצן הנשמה ופיום קנה עם הפרשות מרובות
  • חולים במחלות ממאירות הזקוקים לטיפולים כימותרפיים או טיפולים נרקוטיים
  • חולים הזקוקים לעירוי תוך ורידי ממושך או עירוי דם.

לבירורים נוספים על המחלקה – 072-395-3727

המחלקה לטיפול סיעודי מורכב בבית אבות עטרת רימונים בבני ברק
במחלקה מיוחדת לטיפול סיעודי מורכב מוענקים, לאורך כל שעות היממה, שירותי רפואה מתקדמים על ידי רופאים ואחיות המוסמכים ומוכשרים לטפל במצבים המורכבים המאפיינים את דיירי המחלקה. טיפול זה ניתן במשך כל שעות היממה כולל רופא תורן בדומה למחלקה פנימית בבי"ח במחלקה הסיעודית. המחלקה פועלת תחת רשיון מיוחד של משרד הבריאות, ומוצעים במסגרתה שירותים רפואיים שאינם ניתנים במחלקה הסיעודית הרגילה, כמו גם טיפולים פליאטיביים (תומכים) הכוללים סיוע רב-תחומי מקיף בהתמודדות עם מחלות סופניות. 

בנוסף לצוות הרופאים והאחיות, הדיירים במחלקה נהנים ממעקב וטיפול של תזונאי מוסמך המסייע לשיפור במצבם של פצעי הלחץ, מתוכנית אישית של מכון הפיזיותרפיה המלווה את בית ההורים, ומפגישות תכופות עם עובד סוציאלי ומרפא בעיסוק. שירותים אלו מהווים חלק חיוני ובלתי נפרד מהטיפול והשיקום במחלקה לטיפול סיעודי מורכב. בעת הטיפול והשהייה במחלקה, הצוות הרב-מקצועי המטפל בדיירים שואף לסייע לשיפור מצבם של המטופלים ככל הניתן, והרופאים המומחים והאחיות המנוסות עושים את המירב על מנת לאפשר המשך רצף טיפולי במחלקות השונות בבית ההורים. המחלקה מזוודת (מצוידת) בציוד ומכשור מתקדם המסייע להתמודד ולטפל במצבים המורכבים והמסובכים אותם המחלקה אמורה להכיל.

הבחירה בבית הורים לטיפול קבוע
המחלקות הסיעודיות מצוידות במכשור רפואי מתקדם, באביזרי עזר לניידות ובציוד המתאים ביותר, על מנת שחווייתם של הדיירים תהיה נעימה, ידידותית ומועילה ככל הניתן. כל מיטה מצוידת בלחצן קריאה לאחות, ולרשות הדיירים עומדים כסאות גלגלים חדישים, הליכונים, כסאות רחצה מיוחדים, מנופים סיעודיים, וציוד נוסף המאפשר להם לחיות בצורה בריאה, נכונה ונינוחה בבית ההורים. 

הצוות המסור של בתי ההורים מתמחה בטיפול פרטני בכל דייר, בין אם בפן הרגשי, הנפשי או הגופני. עם קבלתו לבית, עובר הדייר אבחון מקיף הכולל הערכה גריאטרית, רפואית וסיעודית, על מנת להבטיח שהטיפול יבוצע תוך התחשבות במכלול הגורמים הרפואיים והאישיים הרלוונטיים עבורו. הדיירים בבתי ההורים של "ביחד" נהנים ממגוון פעילויות תעסוקה המאפשרות להם לשמור על חיוניות וגישה חיובית. בנוסף, צוות המטבח של בתי ההורים מקפיד על כשרות מהודרת, בהשגחת הרב לנדא, והדיירים מוזמנים להצטרף לתפילות בבית הכנסת הממוקם במתחם. 

מידע למבוטחי מכבי באתר מכבי – לחצו כאן
לבירורים נוספים על המחלקה –072-395-3727
צוות היעוץ של רשת "ביחד" ישמח להעניק מידע נוסף ולתאם פגישות היכרות עם דיירים ומשפחותיהם. 

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן