חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P9920153

מהבית אל בית האבות

אצל משפחות רבות, עולה בשלב כלשהו בחיים שאלה משמעותית במיוחד, שנוגעת גם ברגש אבל מושפעת משלל שיקולים, כולל שיקולים כלכליים, אישיים ושאלות של רווחה. השאלה היא מתי כדאי שההורה הקשיש יעזוב את הבית ויעבור אל בית האבות. בפועל, עצם השאלה משקפת מצב פוטנציאלי של חוסר איזון בין הצרכים של הקשיש ובין היכולת של המשפחה ושל הסביבה העוטפת אותו לתמוך באותם הצרכים בצורה טובה. הדילמה הזו היא מורכבת במיוחד, אבל אנחנו כאן כדי לסייע לכם, הן בקבלת ההחלטה והן בכל השיקולים שיש לבצע במהלך המעבר ולאחריו.

איך לקבל את ההחלטה

שאלה קריטית היא איך יודעים שהגיע הזמן לעבור לבית אבות. הרי עד לא מזמן ההורה תפקד היטב, והכל התנהל בצורה שגרתית וסבירה. אבל אם אפשר לתמצת את התשובה לשאלה הזו, אפשר לחשוב עליה באופן הבא. 

מתי הבית מפסיק להיות בית? 
כלומר, באיזה שלב הבית עצמו וכן שאר מנגנוני התמיכה בהורה כבר אינם מסוגלים לספק לו את כל צרכיו. צרכים אלו יכולים להתבטא במספר מישורים. החל מפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פעילות יומיומית עם מדריכי תעסוקה, מעקב ובדיקות רפואיות שוטפות ופעולות סיעוד בסיסיות. הרי לא אחת, אנחנו רואים בתים בהם ההורה הקשיש זוכה לליווי בסיסי ביותר של מטפל סיעודי שמסייע בכל הנוגע למקלחת, להלבשה ולהאכלה אך מעבר לכך לא מתבצע דבר ואין מעטפת איכותית ותומכת המבטיחה איכות חיים ברמה גבוהה לקשיש.

מלבד זאת, חשוב לזכור שלטיפול בהורה יכול להתלוות נטל רגשי ומעמסה מנטלית לא קטנים, אשר לעתים קרובות נופלים על המשפחה. הנטל יכול להתבטא גם במישור הנפשי, כולל הקושי בטיפול בהורה וכן הדאגה התמידית הנובעת מהיעדרה של מסגרת קבועה. בנוסף, עצם העסקת עובד סיעודי כרוכה בשלל עלויות, כולל עלויות העסקה וכן עלויות עקיפות נוספות כולל ימי חופש וליווי של ההורה לטיפולים, כך בפועל נוצר מעט מאוד זמן איכות עם ההורה. לכן, המעבר עצמו מספק שקט נפשי רב למשפחה, גם עבור ילדים ובני המשפחה שהתנגדו לכך מלכתחילה. 

המעבר לבית האבות

אין ספק, המעבר עצמו אינו פשוט וכדי לסייע במהלך המעבר כדאי שכל מטופל יביא איתו חפצים אישיים, תמונות וכל דבר שעשוי לסייע במתן אווירה ביתית ותחושה חמה. אחרי הכל, מדובר בכל זאת במקום חדש ולא מוכר ויש צורך "לבנות" מחדש את הפינה הפרטית של כל אחד, בין אם ההורים מגיעים בגפם או עם בן או בת הזוג שלהם. כמו כן, צוות בית האבות עצמו מסייע גם הוא במסגרת המעבר.

המשפחה והדייר זוכים לליווי מטעם מנהלת קשרי לקוחות במשך 48 השעות הראשונות מיד לאחר הקליטה. לאחר מכן הצוות במחלקה, כולל האחיות והעובדים הסוציאליים בבתים השונים נמצאים גם הם בקשר עם המשפחה. כמו כן, חשוב להיערך לכך בכל זאת מבחינה כלכלית, ולבחור חדר ומחלקה המתאימים הן לצרכים של הדייר והן לתקציב. 

החיים אחרי המעבר

כיום, החיים בבית האבות יכולים להיות מספקים מאוד, הן עבור המשפחה והן עבור הדיירים. עבור הדיירים, המסגרת החברתית שעוטפת אותם מהווה מקור לחיי חברה עשירים ותומכים שמלווים אותם במשך שנים רבות קדימה. כמו כן, התמיכה והמעטפת הרפואית מסייעים להאריך את איכות החיים ואת משך החיים של הדיירים במשך שנים רבות קדימה. אלו כוללים בין היתר, קונצרטים, מופעים, וכן גינון טיפולי איכותי מלבד מעטפת השירותים הרגילה. כל אלו, מעניקים כלים משמעותיים ותמיכה שאחרת המשפחה הייתה מתקשה לספק להורים. 

עבור בני המשפחה, אם לפני המעבר חלק משמעותי מהזמן היה מוקדש לטיפולים, תיאומים ו"מטלות", כעת עם המעבר בני המשפחה יכולים לזכות בזמן איכות משמעותי עם ההורים, ליהנות מהפנאי יחד איתם ולהתרווח בזמן שהם נהנים מהחיים.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן