חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1005991

צוות העובדות הסוציאליות

העובדות הסוציאליות מייעצות לדייר ולמשפחתו בדבר מיצוי זכויותיו

תחום העבודה הסוציאלית והרווחה האנושית הוא תחום משמעותי בכל גיל ובכל שלב. הדבר נכון במיוחד כאשר אנשים מגיעים לגיל השלישי, בו עלולים להתגלות קשיים משמעותיים במגוון מישורים בחיים, החל מסוגיות הקשורות לבדידות ותהיות לגבי המשך החיים, ועד מיצוי זכויות ווידוא שאיכות החיים נשמרת. אצלנו ברשת צוות העובדים הסוציאליים הוא חלק אינטגרלי ומשמעותי מהמעטפת שכל דייר זוכה לה, וכך אנחנו מוודאים טיפול איכותי לכלל הדיירים אצלנו:

כוח אדם

כל הדיירים אצלנו זוכים לתמיכה ולסיוע של עובדת סוציאלית, החל משלב הליווי והקליטה וכן לאחר מכן בהתאם לצרכים השונים שעולים מהשטח. על מנת לאפשר מתן ליווי איכותי אנחנו מקפידים על סטנדרט מקצועי ודרישות הסף שלנו כוללות תואר ראשון בעבודה סוציאלית ורישום בפנקס העובדים הסוציאליים. כמו כן, אמנם אין מדובר בדרישת סף אך אנו מעניקים עדיפות בקבלה לעבודה אצלנו לעובדים סוציאליים עם נסיון בעבודה עם הגיל השלישי. יתרה מכך, אנחנו מספקים לעובדים הסוציאליים הדרכה תמידית בנושאים מגוונים, כולל טיפול בדמנציה, טיפול פליאטיבי, התעמרות בקשישים ומניעת הטרדה מינית. כך למשל, לאחר שנת הקורונה שעברה עלינו התקיימו מגוון הכשרות, בשיתוף פעולה יחד עם משרד הבריאות ומנהלת השירות הסוציאלי.

יתרה מכך, גם המשפחות עצמן זוכות לסיוע ולאוזן קשבת כאשר עולה קושי נפשי ביחס למצבו של הדייר ולתיווך בין בני המשפחה לצוות המטפל וכן במהלך ביקורים. כמו כן, העובדים הסוציאליים בבתי הרשת מקיימים שיחות עם המשפחות באופן יזום על נושאים שונים, כגון מיצוי זכויות וכן על מנת לקבל מידע בנושאים שונים הקשורים לטיפול בדייר. אלו מצטרפים ליכולת לתקשר באופן יומיומי באמצעות טלפון, מייל וווטסאפ. במידת הצורך, ניתן גם לפנות למנהלת השירות הסוציאלי או להנהלת המוסד שבו הם עובדים, אשר אחראים על העובדים הסוציאליים. 

מיצוי זכויות

אחד הנושאים החשובים בגיל השלישי הוא מיצוי זכויות ווידוא שכל הזכויות המגיעות בדין לדיירים מתקיימות. בעזרת העובדים הסוציאליים ניתן למצות מגוון רחב של זכויות, וזאת גם כחלק משיתוף פעולה בין הצוות וההנהלה ביחס לכל דייר. הזכויות השונות שניתן למצות הן מינוי אפוטרופוס, סיוע לניצולי שואה ושמירה על חסיון המידע הרפואי והסוציאלי של הדיירים. מלבד זאת, העובדים עשויים להמליץ על הפניה לארגונים חוץ מוסדיים, וזאת במטרה לקבל קצבאות מביטוח לאומי, סיוע בטיפולים רפואיים ואף התאמת מכשירים שונים הנדרשים לתפקוד יומיומי.  

שיתוף פעולה עם גורמים נוספים

מלבד העבודה הרציפה בבתי הרשת, העובדים הסוציאליים משתפים פעולה עם גורמים רבים, כולל מוסדות קודמים בהם הדייר עבר וגורמי ממשלה שונים. בין אלו נמנים המוסד לביטוח לאומי, לצורך הגשת בקשה לגמלאות, עם משרד הבריאות עבור קבלת קוד אשפוז וכן גם קופות חולים וצוותים רפואיים לצורך התאמת מכשירי שמיעה. בנוסף, עובדים סוציאליים עשויים לפנות לעורכי דין במקרים בהם נדרש אפוטרופוס על הדייר וכן במקרים בעייתיים של דיירים חסרי אמצעים כספיים הנזקקים לסיוע משפטי. במקרים כאלו, הדייר יופנה לסנגוריה הציבורית. 

אלו מתלווים כמובן לשיתוף הפעולה התמידי המתקיים עם המשפחה, בין אם ביוזמת הדייר במקרה בו הוא צלול בדעתו או ביוזמת העובדים הסוציאליים אם הדבר נדרש.

לסיכום, צוות העו"ס ברשת הוא צוות איכותי ורב מקצועי, שאמון על חלק משמעותי מרווחתם של הדיירים, תוך מתן טיפול וסיוע מסור לכלל הדיירים, באיכות חסרת פשרות.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן