חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

21616257366931a5900

קוד משרד הבריאות והדרך בה אנו מטפלים בו בבית

"קוד" משרד הבריאות הוא אחד ממושגי המפתח בתחום האשפוז הסיעודי. בפועל, הקוד מעגן את הזכות של מטופלים רבים לקבל עזרה במימון ובשהייה במוסד סיעודי, זאת בהתאם לחוק הבריאות. מדינת ישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שהגדירה שלא רק שלהורים יש אחריות כלפי ילדיהם אלא גם לילדים קיימת אחריות כלפי הוריהם, כאשר אלו מגיעים לגילאים מתקדמים והקוד הוא למעשה הדרך למימוש החלטה מדינית זו.

מי זכאי לקבל את המימון? איך עובד התהליך ומהם הקריטריונים השונים לקבלת המימון.

ככלל, מי שיכול לקבל את השירות הוא מטופל סיעודי ו/או תשוש נפש שמצבו הבריאותי קשה לטיפולבבית.

כלומר, כל עוד ניתן לקיים טיפול בית ללא קושי לא ניתן יהיה לקבל סיוע במימון. רק במידה ויהיה צורך לעבור לטיפול מוסדי והטיפול בבית כבר נעשה קשה או בלתי אפשרי, ניתן להגיש את הבקשה עבור המימון. כמו כן, הקוד נועד רק עבור מי שאינו זכאי למימון אחר (נפגעי תאונות דרכים, פעולות איבה, משרד הבטחון וכו'). לכן, יש לוודא לפני הגשת הבקשה כי אין כל סיוע אחר הניתן לקשיש.

כיצד עובד תהליך הגשת הבקשה?

התהליך מורכב מ-2 שלבים: 1. קביעת המצב הרפואי והתפקודי. 2. קביעת גובה השתתפות של המטופל ובני משפחה (בדיקת זכאות).

הבדיקה התפקודית:

מתבצעת באמצעות פנייה ראשונה למשרד הבריאות. במסגרת הבדיקה יש לצרף צילום תעודת זהות, טופס מידע רפואי וסיעודי, דו"ח סוציאלי, מסמכי ייפוי כוח מתמשך / מינוי אפוטרופוס. ניתן לשלוח את המסמכים השונים באמצעות דוא"ל, מסירה ידנית, שליחה בדואר, פקס.

אחרי קבלת המסמכים במשרד הבריאות, מתבצעת בדיקה של אחות במקום בו המטופל נמצא. אחריה קובעת ועדת סיווג אשר בראשה עומד גריאטר מחוזי את סטטוס הפונה. האם המטופל הוא בסטטוס של תשוש נפש / סיעודי. לאחר קבלת ההחלטה על ההתאמה יוכל הפונה להתאשפז במוסד סיעודי שמאושר ע"י משרד הבריאות.

השלב השני הינו התחשיב הכלכלי:

שלב זה כולל את קביעת גובה ההשתתפות במימון והוא נערך באופן הבא: כל אדם במעגל הקרוב לפונה כרי, בן/בת זוג ו/או ילדים החיים בארץ שהינם בגירים חייבים למלא פרטים אישיים בשאלונים של משרד הבריאות ולצרף מסמכים הכוללים אישור הכנסות – מכל מקור שהוא. מסמכים המעידים על בעלות מקרקעין, נכסים כספיים כולל חסכונות ופיקדונות של המבקש הקוד ו/או בת זוגו וכן מסמכים שמעידים על הוצאות שונות כתוצאה ממשכנתא / שכירות וכו'.

המסמכים הנדרשים מהילדים: 3 תלושי שכר אחרונים או שומה אחרונה או אישורי הבטלה או קצבה.

באמצעות המידע המתקבל מהמשפחה, מתבצעת בדיקה לקביעת גובה ההשתתפות. התחשיב נעשה ע"י רואה חשבון שכולל את כל הפרמטרים שנאספו. בתום התחשיב, נשלח למשפחה כתב התחייבות ודף להוראת קבע עם פסיקה כמה כל אחד מהמחויבים צריך להשתתף.

כל אחד מהמחויבים צריך לחתום על ההתחייבות לשלם את חלקו היחסי עבור מימון האשפוז וכן להסדיר את התשלום באמצעות הוראת קבע.

מה קורה לאחר אישור הבקשה?

לאחר אישור הבקשה, וכחלק מהקוד, ניתן לבחור מוסד לאשפוז מתוך רשימת המוסדות הנמצאים במשרד הבריאות, התשלום עבור השהייה יועבר ישירות ממשרד הבריאות למוסד עצמו.

רשת ביחד מלווה ומסייעת למשפחות במסגרת מיצוי הזכויות וכן בהגשת המסמכים הרפואיים הנדרשים כדי לסייע למשפחה ולמטופל להגיע לרווחה מקסימלית.

חשוב לציין, כי התהליך לוקח כחודשיים ימים והוא תלוי בשיתוף הפעולה של כל האנשים הנוגעים בבקשה.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן