חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1006404

קלינאות תקשורת ברשת ביחד

קלינאות תקשורת עוסקת במספר תחומים, כולל בליעה, שמיעה, ואפשרויות תקשורת שונות

קלינאות תקשורת היא אופרציה מורכבת בכל גיל, ובמיוחד בגיל השלישי. על מנת לספק שירותים איכותיים בתחום, יש לספק אבחון איכותי, הלוקח בחשבון את כל המרכיבים הרלוונטיים, ובנוסף על כך יש לבצע מעקב קפדני כדי לוודא שלא חלה התדרדרות בתפקודים השונים. 

לאור העובדה שקלינאות תקשורת עוסקת במספר תחומים, כולל בליעה, שמיעה, ואפשרויות תקשורת שונות חרטנו על דגלנו מתן שירותי קלינאות תקשורת ברמה הגבוהה ביותר. כך אנחנו עושים זאת, משלב הקליטה ועד לשלב המעקב השוטף:

קליטה ואבחון

הליך האבחון, אשר מהווה חלק אינטגרלי מתהליך הקליטה ברשת מתבצע על ידי קלינאית תקשורת או רופא מחלקה במידת הצורך. במהלך קליטה של דייר חדש מתבצעים שני אבחונים מרכזיים. הראשון עוסק בבליעה, וזאת על ידי בחינה של מרקמי מזון שונים ואיתור סימני אספירציה או חנק שונים. האבחון השני מתמקד בתחום השמיעתי. אין זה סוד שאיכות השמיעה עלולה להתדרדר עם השנים ולכן חשוב לאתר קשיים בשמיעה ולטפל בהם בזמן. אבחון זה מתבצע באמצעות מכשיר אוטוסקופ ע"י רופא תוך שימוש במגבר שמיעה. כך, במידה שהירידה בשמיעה חמורה הדייר מפונה לבדיקת שמיעה בקופת חולים. 

קשיים בבליעה

בעקבות תוצאות האבחון, וכן כחלק מתפקידה השוטף, על קלינאית התקשורת לזהות דיירים הנתקלים בקשיים באכילה ובבליעה. במקרה שאכן זוהה דייר כזה, נערכת ישיבת צוות מקיפה בנוכחות צוות סיעודי, רפואי ופרא-רפואי, וזאת במטרה להחליט על אמצעי ההזנה המתאים. יתרה מכך, קלינאית התקשורת בשיתוף עם רופא המחלקה אחראים לשלוח את הדייר לבדיקת בליעה בבית חולים FEES – Fiberoptic endoscopic evaluation of swallowing במידת הצורך. אם הומלץ על האכלה האכלה רגילה דרך הפה או זונדה ו-PEG, צוות קלינאות התקשורת ברשת הוא זה שגם ידריך את צוות הרשת על אופן יישום ההמלצות האלו.

קשיים בשמיעה

לאחר האבחון, המתבצע גם אם קלינאית התקשורת זיהתה דיירים הזקוקים לאבחון שמיעתי, ניתן לטפל בדייר במספר אופנים. ניתן כמובן להפנות כל דייר לגורמים הרלוונטיים לשיקום השמיעה שלהם. כמו כן, במידה שאותו דייר מעוניין בשיקום שמיעתי ויש בכך צורך, משפחת הדייר מעורבת אף היא בטיפול, וזאת גם עבור ביצוע המעקב השוטף ומתן טיפול איכותי. מלבד המעורבות בטיפול, המשפחה היא זו שאחראית על מימון מכשיר או מגבר לשמיעה, ולכן ישנה חשיבות גוברת במעורבותה של המשפחה על מנת לקנות את המכשור המתאים לדייר. יחד עם זאת, הצוות במחלקה הוא זה שאחראי על תחזוקת המכשיר, וקלינאית התקשורת היא שאחראית על תדרוך הצוות, המטופל והמשפחה על אופן שימוש ותיחזוק המכשיר כך שבמובן זה הדיירים נמצאים בידיים טובות.     

קשיים בתקשורת ודיבור

מלבד הקשיים בבליעה ובשמיעה יכולים גם להתגלות קשיים בתקשורת ובדיבור. לאחר האבחון ואיתור הדיירים הסובלים מקשיים כאלו, קלינאית התקשורת מספקת המלצה לטיפול ולמתן עזרים מתאימים לפי הצורך, תוך שיתוף הצוות שמטפל בדיירים השונים. הטיפול עשוי לכלול תרגילים שונים במטרה לשקם את הדיבור ואלו יכולים להתבצע ע"י המשפחה או אף איש צוות מבחוץ. בנוסף, הבתים מצויידים ב – iPad, מכשור לפלט קולי ולוח תקשורת שיכול לסייע לדייר לתקשר.

לסיכום, קלינאות התקשורת ברשת ביחד, היא מערך אינטגרטיבי לכל דבר ועניין, הכולל את האבחון, המלצות הטיפול השונות ומעקב שוטף אחר הדיירים. המעקב נערך בהתאם להמלצות השונות ועל פי מצבם של הדיירים, וזאת במטרה לספק לכלל הדיירים אצלנו טיפול מיטבי לאורך זמן. 

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן