חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

dc849d19-d686-4f9e-84cd-ea86452fde82

חגי תשרי ברשת "ביחד": חוויות של שמחה, קרבה ותחושת שייכות

חגי תשרי מסמלים תקופה של התחדשות, סגירת מעגלים, התחלות חדשות והזדמנות להרגיש שוב את הכוח המשותף של המשפחה והקהילה. עבור דיירי הבתים ברשת "ביחד", ימים אלה מהווים נקודת אור, המפיחה חיים חדשים בלבבות ומעניקה רגעי שמחה והשראה בתוך השגרה היומיומית.

בגיל מבוגר, השגרה עשויה לעיתים להיות כבדה ומלאת אתגרים. תחושות של בדידות, חרדה ולחץ עלולות להתעצם, במיוחד כאשר הקשר עם בני משפחה אינו תדיר או עקב ירידה בתפקוד הפיזי והבריאותי. החגים מהווים שינוי חיובי בשגרה, הם מזמינים התחדשות, שמחה והתחברות לערכים ולמסורות שמלווים את הדיירים משך כל חייהם.
ההתרגשות מהכנות החג, העיצוב המוכר, המנהגים המסורתיים, כל אלו מעוררים זיכרונות נעימים וחיוכים על הפנים. עבור רבים מהדיירים, זוהי הזדמנות להתחבר מחדש לחוויות הילדות, לריחות ולצלילים שגדלו עליהם. התחושות הללו לא רק מחממות את הלב, אלא גם מחזקות את תחושת השייכות, אותה תחושה עוצמתית של "אני חלק ממשהו גדול יותר".

פעילות הפרשת חלה בבית לאזרחים וותיקים בקדימה

חגיגה עם משמעות רגשית ורפואית
מעבר להיבט החברתי-תרבותי, לחגים יש השפעה ישירה גם על הבריאות הנפשית והפיזית של הדיירים. מחקרים רבים הראו כי מצב רוח חיובי, תחושת שמחה ותחושת משמעות משפיעים לטובה על הבריאות הפיזית, כל שכן בגיל מבוגר.
החגים הם הזדמנות מצוינת להעניק לדיירים חוויה מלאה ומשמעותית עם כל פרט קטן שמשדר חגיגיות ושייכות, הצוות המטפל דואג להפוך את מרחבי הבתים לחגיגיים עם קישוטים, תפריטי חג מיוחדים והקפדה על כללי המסורת, כך שהדיירים ירגישו את החום והקרבה של התקופה הזו. כאשר דיירים חווים את החג כחוויה חיובית ומחברת, הדבר יכול להפחית תחושות של חרדה ודיכאון ולתרום לשיפור במדדים רפואיים כגון לחץ דם ודופק.

בבתי הרשת שמים דגש על ההיבט הרגשי והנפשי מתוך הבנה עמוקה שתחושת שייכות וקירבה בחגים הם מרכיבים מרכזיים ברווחתם של הדיירים. כל חגיגה היא הזדמנות לעורר מחדש תחושות חיוביות, להעניק רגעי נחת ושמחה ולהפיח רוח חיים בתוך המוסדות. מדריכות התעסוקה דואגות שכל דייר ישתף את חבריו ואת הצוות בחוויות שאיתן הגיע מבית הוריו או מהבית שלו בתקופת החגים, שיספר על המאכלים, הטעמים, הריחות. שרים שירים מיוחדים ויש תחושה של מעין נסיעה בזמן כאשר חווים את החגים דרך התיאורים והחוויות.
במקרים שבהם הדיירים אינם יכולים לשוב לביתם בשל מצבם הבריאותי, המוסדות עצמם הופכים לבית שני, עבורם מתקיימות פעילויות מיוחדות שמאפשרות להם לחוש את רוח החג ולהרגיש שייכות, לא משנה מה מצבם הבריאותי.

שייכות וקהילתיות כערך מרכזי
כאשר אנשים מתבגרים, הם זקוקים יותר מתמיד לתחושת קירבה, להקשבה ולתחושת שייכות. ב"ביחד" מבינים זאת ופועלים כדי להעניק לדיירים חוויות עשירות של משמעות ושמחה במהלך החגים ובשגרה. החגיגה היא לא רק טקס דתי או תרבותי, אלא חיבור עמוק לערכים של משפחה, נתינה ואהבה, ערכים ש"ביחד" מטפחים כל ימות השנה ובמיוחד בתקופות החגים.

פעילות חיטה במרכז סיעוד וותיקים

שמירה על שגרה לצד החגיגיות: איזון חשוב לרווחת הדיירים
לצד החגיגות וההתחדשות שחגי תשרי מביאים עמם, חשוב לזכור שלשגרה היומיומית יש תפקיד מרכזי בחייהם של הדיירים המבוגרים. השגרה מעניקה תחושת ביטחון, יציבות וסדר, אלמנטים שהם חיוניים במיוחד בגיל מבוגר. כאשר הדיירים יודעים למה לצפות בכל יום, הם חשים יותר שליטה בחייהם, מה שמפחית תחושות חרדה ומתח. גם במהלך החגים, ב"רשת ביחד" מקפידים לשמור על עוגנים יומיומיים קבועים, כמו שעות ארוחות, פעילויות ושגרות טיפוליות, כדי להעניק לדיירים את תחושת הביטחון שהשגרה מספקת להם.

השילוב בין שמירת השגרה לבין אווירת החג מאפשר לדיירים ליהנות מהטוב שבשני העולמות, גם להתרגש מחוויות החג וגם לחוש את היציבות והביטחון של היום-יום. איזון זה מסייע לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של הדיירים ומאפשר להם להרגיש תחושת שייכות הן למעגל החגיגי והן לשגרת החיים הרגילה.

פעילות "כותבים שנה טובה" בעטרת רימונים

ברשת "ביחד", תקופת חגי תשרי היא זמן מיוחד שבו הדאגה לרווחת הדיירים מקבלת ביטוי נוסף. האכפתיות, הקשר האישי, וההתאמה לצרכים הרגשיים והפיזיים של הדיירים עומדים תמיד בראש סדר העדיפויות, כאשר המטרה המרכזית היא להעניק להם תחושת בית, חום ומשפחתיות, לא רק בימי החג, אלא בכל ימות השנה.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן