חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1122545

רשת בתי אבות ביחד

ראיון עם "קוסטה גרינשפון" מנכ"ל מרכז גריאטרי "עטרת רימונים" בבני ברק -רשת ביחד לערוץ חדשות

"ההיבט הרפואי הוא הצד המנחה בניהול ותפעול הרשת, רפואה שלמה מבחינתנו זה לא איחול או ברכה, רפואה שלמה היא מטרה, למעשה הכל מתחיל ברפואה טובה"

בישראל חיים כיום כ 11% אנשים בני 65 ומעלה, חלקם מנהלים חיים עצמאיים בביתם וחלקת מתמודדים עם השאלה איזה מסגרת דיור מתאימה להם, הקהל המתמודד עם השאלה הזאת נחלק לשניים:

  1. אנשים עצמאיים שמחפשים מסגרת לחברה ופנאי   
  2. אנשים שמצבם הרפואי מצריך סיוע סיעודי או דמנטי ותמיכה רפואית יום יומית

אנשים שמחפשים מסגרת לחברה ופנאי ימצאו מענה בדיור מוגן ובתי אבות, שניהם מספקים שירותי הסעדה, ניקיון, פעילויות תרבותיות וחברתיות ואף שירותים רפואיים בסיסיים, כאשר ההבדל העיקרי בין שני אלו הוא רמת המוסדיות שלהם וקהל היעד.כשמדובר באנשים שמצבם הרפואי והתפקודי מצריך סיוע ותמיכה הסיפור הוא שונה לגמרי. בישראל יש כ 260 בתי אבות סיעודיים וכ 12 מוסדות לסיעודי מורכב, ההבדל בין מצב תשוש נפש לסיעודי או לסיעודי מורכב הוא ברמת הטיפול, מצבים אלו מחייבים טיפול רפואי ייחודי בנוסף לצורך בסיוע בפעולות יומיומיות בסיסיות

רשת בתי הורים "ביחד" מובילה את תחום בתי האבות הסיעודיים בארץ ומציבה את הרף בשירותים הרפואיים שהיא מציעה."קוסטה גרינשפון" מנכ"ל "מרכז גריאטרי רימונים" בבני ברק, נמצא בתחום כ 22 שנים ומאז שגרת יומו מתנהלת בקפדנות מול צוותים רפואיים וסיעודיים, נותני שירות, משפחות הדיירים וכמובן הדיירים עצמם, ידו תמיד על הדופק וראש סדר עדיפותיו זה הצורך לשפר את איכות חייהם של הדיירים ולמנוע אשפוזים מיותרים אשר גורמים לשלל בעיות קשות בגיל המבוגר.

שלום "קוסטה גרישפון", אתה נמצא בתפקיד מפתח ברשת המובילה את תחום בתי האבות הסיעודיים בארץ, ספר לנו קצת על הרשת ומה מייחד אותה בתחום.
קוסטה–"שלום רב, רשת בתי הורים "ביחד" פועלת למעלה מ 30 שנה ומונה 6 בתי אבות סיעודיים וסיעודי מורכב, בכל בית יש מספר מחלקות המופעלות ע"י צוות רב מקצועי של רופאים ואחיות 24/7, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, דיאטניות, קלינאית תקשורת, עובדות סוציאליות וצוות אחזקה הדואג 24/7 לתפעול ותקינות של כל המערכות ותחזוקתן השוטפת."" ההיבט הרפואי הוא הצד המנחה בניהול ותפעול הרשת, רפואה שלמה מבחינתנו זה לא איחול או ברכה, רפואה שלמה היא מטרה, למעשה הכל מתחיל ברפואה טובה. תפישת הרפואה רואה בכל אחד מהמערכים ברשת גורם התורם לתהליך הטיפולי, זה מתחיל בצוות רפואי מנוסה שמורכב מרופאים מומחים ומתמחים בגריאטריה ורפואה פנימית ופסיכיאטריה, צוות סיעודי מנוסה,ציוד מתקדם, חדרי טיפולים ייחודיים, זמינות של תרופות וכשכל אלה נתמכים בקשר חם, תזונה מאוזנת, ניקיון, תעסוקה וחיי חברה, כך מרכיבים מערך רפואי שלם. יישום התפישה הרפואית שלנו הוא שליחות עבורנו, שליחות שמובילה אותנו יחד."

נניח שמגיעה משפחה שמעוניינת בפתרון דיור לבן משפחה במצב סיעודי, איזו מעטפת שירותים הרשת מציעה לה?
קוסטה– "הבית שאני מנהל לדוגמא בבני ברק הוא מבנה מפואר ומרווח, היושב בסמוך לצירי תנועה מרכזיים. במבנה יש 10 מחלקות, בהן צוות מנהלתי המורכב ממנהל רפואי מתמחה בגריאטריה, יועצים מומחים בפסיכוגריאטריה, עניים ואף אוזן גרון, מנהלת סיעוד הכוללת: אח ראשי, סגן אח ראשי, אחות חת""ש, אחראית זיהומים, אחראית פצעים ועוד הצוות המחלקתי מורכב מאח אחראי, מטפלים ואחים במשמרות של 24/7. בכל מחלקה ישנו רופא אחראי שמשמש כרופא משפחה לכל דייר ועוקב אחרי מצבו מדי יום. בערב ובלילה נשאר רופא תורן כך שישנו כיסוי רפואי 24 שעות. לבית יש אישור IV הליך המאפשר רצף של טיפול רפואי ומונע אשפוזים מיותרים שלעיתים מזיקים ומדרדרים את מצבם התפקודי והנפשי של הקשישים.  במקום ישנו בית מרקחת בו הרוקחים דואגים לאספקה מתמדת של תרופות כרוניות וגם אנטיביוטיקה שניתנת בעירוי דרך הוריד. מתקיימים פעילויות תרבותיות, חוגי העשרה, פעילות תעסוקתית בהנחיית מדריכות תעסוקה ופיקוח של מרפאים בעיסוק, ישנם שני  מכוני פיזיותרפיה מאובזרים בציוד חדשני שמתופעל ע"י צוות פיזיותרפיסטים מקצועי ומנוסה, שמסייע להקל ולשמר תפקוד בגיל מבוגר, שנפגע בשל בעיות רפואיות שונות. צוות של תזונאיות קליניות מעורב בטיפול בכל דייר, החל מהרכבת תפריט ועד המלצה ומעקב  בתמיכה תזונתית במצבים רפואיים מורכבים. קלינאית התקשורת, שהיא חלק מצוות רב מקצועי של המרכז, מאבחנת בעיות בליעה ועוזרת במציאת פתרונות לסייע ולשמור על רמה תזונתית תקינה ולעתים גם גמילה מזונדה וPEGכל דייר מקבל מידי יום שירות אישי של רחצה, האכלה, שירותי כביסה וניקיון, 3 ארוחות עיקריות ביום ושתי ארוחות.המרכז נמצא תחת אבטחה, ע"י שמירה ומערכת מצלמות במעגל סגור 24/7 ובפיקוח שוטף של משרד הבריאות."

מהו תהליך הקליטה שעובר דייר בכניסה למרכז הסיעוד?
קוסטה– "למעשה יש לנו שני תהליכי קליטה, אחד של הדייר ואחד של בני משפחתו, אנו רואים בדייר ובני משפחתו כמקשה אחת, משפחה שתומכת בחולה סיעודי זקוקה גם היא לתמיכה ומעטפת, פתאום הם נחשפים לעולם שלם של מושגים, צרכים, משאבים ודברים שלא הכירו קודם והם זקוקים לתיווך של המצב וסיוע להתנהל בו. מדובר בדרך ארוכה ולא פשוטה, יש כל כך הרבה גורמים להתמודד מולם ונוסיף גם את העניין הרגשי שמלווה את התהליך שצריך לתת לזה מענה ולעודד את חיזוק הקשר בין הדייר לבני משפחתו, שתורם משמעותית לרווחתו. את הדייר קולטים עם התיק הרפואי שלו ולפי מצבו הרפואי ורמת תפקודו מתאימים לו טיפולים רפואיים, תזונה, בדיקות ומעקב, מתקני בטיחות ועוד פרמטרים רבים הקשורים לתפקוד היומיומי שלו, טובת הדייר ורווחתו היא ערך עליון עבורנו. הגדרת מצב סיעודי מורכבת מכל כך הרבה פתולוגיות, מחלות ומצבים רפואיים כך שמצב סיעודי הוא אינדיבידואלי בין אדם לאדם, רמת התפקוד משתנה מאחד לשני, יש מצבים סיעודיים שהתפקוד הקוגניטיבי טוב ואילו התפקוד הפיזי נמוך ויש גם את ההיפך.  המטרה החשובה מכל היא לאפשר חוויה של חופש וחיוניות גם במסגרת המגבלות הקיימות לכל אחד, כבר ידוע שמצב נפשי משליך על מצב פיזי וההיפך, כך שאנו תמיד רואים אותם יחד ומשתדלים לתת מענה רחב ומגוון."

תחום הסיעוד בישראל התפתח המון מראשית קיומו, בתור מנכ"ל מרכז סיעודי, אילו שינויים ראית במהלך השנים?
קוסטה– "התפנית הגדולה ביותר שאני יכול להצביע עליה היא ברמת השירות והטיפול, איכות המבנה והשטחים הציבוריים, זה מתבטא במגוון רחב  של שירותים בריאותיים, המרכז פועל ברישיון בית חולים שמספק לדייר את השירותים הרפואיים להם הוא זקוק, לצד פעילויות העשרה, מרחבים נעימים למפגשים משפחתיים מחוץ לחדרו של הדייר ודיור ברמה של בית מלון 5 כוכבים. זאת מעטפת שהלכה וגדלה עם השנים."

שניים מהבתים המובילים של הרשת נמצאים בבני ברק היכן שהיה אחוז נדבקים גבוה בתקופת הקורונה וללא נדבק אחד באף בית, איך רשת "ביחד" שאחראית על האוכלוסייה הכי רגישה למצב, התמודדה בתקופה הזאת? 

  • הפעלת מצב חירום (הגברת הצוות)
  • תגבור צוותים בתוך הרשת (יתרון שאין למוסדות בודדים)
  • מיון הצוותים ואיסור כניסה של צוותים שעבדו במקומות נוספים כמו בתי חולים
  • מניעת כניסה של המבקרים וכל אדם שלא קשור לטיפול השוטף עוד לפני ההנחיות של משרד הבריאות 
  • רכישת אמצעים טכנולוגיים על מנת להבטיח תקשורת של דיירינו עם בני משפחותיהם
  • השקעה בהדרכות הצוותים 
  • רכישת מלאי גדול של ציוד מגן לפני תחילת הקורונה
  • יצירת פלטפורמה דיגיטלית לתיאום ופיקוח על ביקורים.

לסיום מה היית ממליץ למשפחה שמתמודדת בהפתעה עם הצורך למצוא בית אבות סיעודי?

  • להבין את המצב התפקודי והרפואי של הקשיש והצרכים שלו
  • לבחון בתים ואת שיטת הטיפול שלהם בבעיה הספציפית
  • להתייעץ עם גורמים במשרד הבריאות המתמחים בתחום
  • חשוב להבין ולזהות את המקצועיות של בעלי התפקידים במרכז ורמת הנכונות שלהם לתת טיפול אישי לקשיש ויחס ואוזן קשבת למשפחתו
  • מיקום גיאוגרפי

תודה רבה קוסטה והמשך עשייה מבורכת
קוסטה – תודה ובריאות טובה לכולם

Просмотр интервью на 9 канале , нажмите здесь

כתבות
נוספות

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן