חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

סיפורי דיירים

IMG-20240207-WA0032

זרקור על הדיירת אדליסט מרים – יום הולדת 100

מרים אדליסט בת 100, דיירת בעטרת רימונים, חגגה עם דיירי הבית ועם צוות הרופאים והמטפלים יום הולדת תלת ספרתי – 100. למרים אדליסט סיפור חיים מאוד מאוד מעניין.

מרים, ילידת גרמניה, עלתה ארצה עם משפחתה בשנת 1933 לפני עליית הנאצים לשלטון בגרמניה. כשסיימה את גימנסיית רחביה הוחלט שתיסע לאנגליה להשלים את לימודי האנגלית שלה. מרים נסעה ללונדון והתגוררה אצל קרובי משפחתה. זמן קצר מאוד אחר כך נודע למרים על האסון הנורא שקרה בירושלים בימי המנדט הבריטי בתקרית טראגית שבה 3 חיילים בריטים פוצצו את רחוב בן יהודה והיו המון קורבנות בעקבות כך החליטה מרים לחזור לירושלים ולעזור להוריה.

כשהגיעה לישראל היא היתה בשיירה האחרונה שהצליחה להגיע לירושלים. מרים נסעה ברכב המשוריין כאשר נהג הרכב הצביע על אדם שצעק לאורך חוף הים לעבר האונייה שעמדה להחזיר אותו לבריטניה. זה היה המושל הבריטי. אז הבינה מרים ממש באותו הרגע שהמנדט הבריטי הסתיים ועובדה זו עוררה שמחה רבה בקרב הנוסעים בשיירה. אחרי 6 שעות נסיעה היא הגיעה לירושלים ובמסע בו ירו עליהם מכל עבר.

היא חשבה שתנוח מספר ימים בירושלים אך מיד למחרת בבוקר הגיעו חבריה וביקשו ממנה שתתגייס לעזור להם בעיר כי היו המון פצועים והרוגים. מרים התגייסה למשימה ועבדה יומם ולילה. לאחר זמן מה הקימה בית חולים בבניין מאולתר שהיה בית הספר לדיפלומטים. לאחר מכן כשבית החולים הזה התמלא בפצועים ולא היה כבר מקום, הצבא נתן לה בניין נוסף שבו היא הקימה בית חולים נוסף, גם בניין נוסף זה התמלא בפצועים. הצבא גם ביקש ממנה שתעזור בבית החולים דג'ני ביפו. זה היה בית חולים לכרותי גפיים, היא נסעה לילה שלם לבית החולים דג'ני כדי לסייע לטפל ולשקם את הפצועים.
למרים הוענקו דרגות קצונה במהלך מלחמת השחרור עבור תרומתה בזמן המלחמה, מרים פשוט שכחה לקחת את הדרגות כי היתה מאוד עסוקה. רק לאחר למעלה מ-70 שנה בעודה דיירת בדיור מוגן ביקשה מרים לאתר את דרגות הקצונה שלה, יקיריה עזרו לה בכך ואיתרו את הדרגות כך שמרים זכתה, שנים לאחר קבלתן, לענוד על חולצתה את דרגות הקצונה שהגיעו לה כל-כך בשל פועלה ותרומתה הגדולה בהצלה ובטיפול בפצועים במלחמת השחרור. כבוד גדול!

מרים אדליסט עם דרגות הקצונה

אדליסט מרים הגיעה במהלך חודש ינואר לבית אבות עטרת רימונים בבני ברק התקבלה בחיבוק גדול על ידי צוות המטפלים הפרא-רפואיים ועל ידי צוותי הסיעוד וצוות הרופאים. אתמול המחלקה התקשטה בצבעי שמחה וצהלה לכבוד מסיבת יום הולדת 100 של מרים, רבקה ניגנה באורגנית והדיירים בירכו אותה, נאחל למרים המיוחדת אריכות ימים בשמחה ובבריאות איתנה עד 120.

דיירים
נוספים

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן