חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1122367 copy

איכות החיים, כפי שהיא משתקפת בתזונה היומית

היא אתגר לאדם המבוגר עצמו, למטפליו ולמשפחתו.

האתגר טמון ביצירת תכנית תזונתית אישית אשר משלבת חדוות אכילה והנאה לצד שמירה על משקל ועל תזונה מגוונת ומאוזנת, וכל זאת תוך טיפול תזונתי מתאים בתחלואה המתגברת עם הזקנה.

תזונה היא עניין מהותי המשפיע מאוד על אורח חייו של כל אדם, כל שכן על אדם מבוגר, שם לתזונה יש חשיבות גבוהה יותר, היות והיא מסונכרנת עם מחלות זקנה שונות.אני, אביגיל אביני, דיאטנית קלינית, עובדת מעל 16 שנה בעטרת רימונים מאמינה כי האוכל מהווה מיימד מרכזי בחיי הדייר במוסדנו.אוכל מסמל חיות, זיכרונות ילדות וזיכרונות מהבית, הוא מהווה נחמה, חוויה ופינוק, והוא לוקח חלק ניכר משעות היממה.כאשר אני מטפלת במישהו אני מתחשבת בכל הפרמטרים שציינתי ונותנת להם חלק חשוב בהרכב התזונתי שאני מכינה, כמו כן קשר עם המשפחה ושיתופה בתהליך חשוב לי מאוד.

יש לציין שהגישה התזונתית אצל דיירים המתגוררים במוסדות סיעודיים כשלנו מתירנית הרבה יותר לעומת אוכלוסייה מבוגרת בריאה. ההקפדה על דיאטה דלת סוכר או דיאטה דלת כולסטרול לדוגמא תבוא תמיד במקום שני לאחר דאגה לאספקת אבות מזון בסיסיים כמו קלוריות וחלבון, להנאה מהאוכל ולאיכות החיים של הדייר.

עקרונות המלווים אותי בעבודתי:
עבודה רב צוותית – איסוף נתונים מכל חברי הצוות, מרופא ועד מטפל, להשלמת התמונה הכוללת על הדייר ומתן טיפול תזונתי הולם.עריכת פרויקטים רב תחומיים משותפים להעצמת יעילות הטיפול בדייר.הפריה הדדית של ידע בין חברי הצוות. לימוד פנים וחוץ מוסדי לשיפור המקצועיות.שמירת איכות החיים של הדייר בסוף חייו לעיתים גם על חשבון טיפול "הולם\יעיל".

רוטינת העבודה החודשית שלי במוסד:

  • מעקב חודשי – כל דייר נשקל אחת לחודש, אלא אם הוחלט על שקילה תכופה יותר בהתאם למצבו. נלקחות בדיקות מעבדה ע"פ רוטינה שנקבעה במוסד. ריכוז הנתונים והתאמת טיפול תזונתי.
  • רישומי כלכלה – באופן רוטיני נערך אחת לחצי שנה רישום אכילה של 3 ימים רצופים לכל דייר עם חישוב תזונתי הבודק אם אכן הדייר מקבל כלכלה ע"פ הדרישות למשקל גופו. זהו כלי עזר טיפולי יעיל. לעיתים יש צורך בתדירות גבוהה יותר של מעקב רישומים.
  • תצפיות – ביחד עם הצוות הרב מקצועי נערכות תצפיות בזמן הארוחות ע"פ תכנית בנויה. מטרתן של התצפיות לאתר קשיים ובעיות ולטפל בהם באופן רב מערכתי. מעבר לכך קיימות תצפיות אישיות של הדיאטנית בארוחות השונות על בסיס יומי להערכת צריכת מזון ומעקב אחר תפקוד ע"פ נהלים פנימיים.
  • ישיבות-צוות – הדיאטנית משתתפת בישיבות הצוות של כל הדיירים במוסד על מנת לקבל תמונה שלמה על הדייר מכל אנשי הצוות הרב מקצועי המטפלים בו. לעיתים מוזמנת משפחתו של הדייר לישיבה לשם עדכון מצב כללי של בן משפחתם או לדון בסוגיה המצריכה התערבות רב מקצועית. 
  • שמירת קשר עם הדיירים והמשפחות –  נושא התזונה מעסיק מאוד הן את הדיירים והן את בני משפחותיהם, הדיאטנית מקיימת שיחות באופן ספונטני או יזום ע"פ הצורך.
  • הדרכות – צוות הסיעוד וצוות המטפלים, ריענון נהלים פנימיים.
  • הרצאות כלליות – להעשרת ידע לצוות הנרחב בנושאים הקשורים בתזונה.
  • פרויקטים – אישיים ורב צוותים ע"פ תכנית שנתית וע"פ צרכים המתעוררים בשטח.
  • דו"ח תזונה – אחת לחצי שנה נמסר דו"ח כללי להנהלה על מצבם התזונתי של דיירי המוסד. 
  • פיקוח ובקרה במטבח – הדיאטנית נמצאת בקשר צמוד עם טבח המוסד לשם הרכבת תפריט ובקרה על התנהלות המטבח, כל שבוע נבנה תפריט חדש ונתלה בקומות.

ברוטינה השנתית מתקיימים שקילת מזונות ע"פ נוהל וחישובים תזונתיים של מתכונים חדשים ותפריט יומי ממוצע.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן