חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1050093 copy

על עבודה עם קלינאית תקשורת בבית האבות עטרת רימונים

התקשורת המילולית בין בני האדם החלה כבר בשנת 100 אלף לפני הספירה והיא מהווה מרכיב חשוב בהתפתחותו של האדם, בצורה זו אנו מעבירים מידע ומסרים זה לזה.

היום, ברור לכולנו שבעיות תקשורת פוגעות באיכות החיים בצורה קשה שכן כולנו זקוקים לקשר, לשיחה ולהקשבה מטבענו.

לצערנו, חלק מהאנשים וביניהם אוכלוסיית המבוגרים סובלת מבעיות תקשורת שיכולות לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו: אוצר מילים מצומצם, קושי בחיבור או יצירת משפטים, בעיות בליעה וקושי לשלוף מילים בזמן הנחוץ.

כמו כן, עשויים להופיע קשיים בתחום ההיגוי והפקת קולות שיכולים להיות למשל תוצאה של בצקות, עישון מוגזם ושתיית אלכוהול מופרזת, טראומות, מחלות עצביות ויבלות על גבי מיתרי הקול. גם גמגום ואפזיה (הפרעה בשפה שנוצרת בעקבות נזק מוחי) נמנים בין הפרעות התקשורת. אוכלוסייה נוספת שסובלת מהפרעות תקשורת כוללת אנשים עם אספרגר, אוטיזם, תסמונת רט והפרעות נוספות.

הפרעות תקשורת בקרב מבוגרים 
הפרעות התקשורת יכולות להופיע בגילאים שונים אך מחקרים מצאו כי ההפרעות מופיעות בעיקר אצל מבוגרים. כדי לטפל בהפרעה יש להיעזר בקלינאי תקשורת שתפקידו לאבחן את המטופל ולספק ייעוץ מקצועי וטיפול מתאים.במטרה לשפר את מצב הדיירים שסובלים מבעיות תקשורת ולאפשר להם לחוש ביטחון וליצור קשרים עם סביבתם אנו מעסיקים קלינאית תקשורת מקצועית.

שירותיה של קלינאית התקשורת ניתנים ללא עלות ומהווים חלק מסל השירותים שמספק בית האבות. כדי להעניק לדיירים את השירות הטוב והמתאים ביותר למצבם עוברת הקלינאית התמחות והשתלמויות בתחום הפרעות תקשורת בגיל השלישי. הקלינאית מתמקדת בעיקר בהפרעות בליעה ואפזיה.

במהלך העבודה עם קלינאית התקשורת משפרים המטופלים את מצבם, כתוצאה מכך משתפר מצב הרוח שלהם והם חשים בנוח לשוחח עם הסובבים, לרבות לצור חברויות שכה חשובות בגילאים הללו. ככל שהתקשורת רבה יותר – כך משתפר מצבו של המבוגר שכן אין דבר שיכול להוביל להצלחה כמו הצלחה וככל שהוא מתחזק ומשתפר – כך הוא מתמלא בביטחון ובאנרגיות חיוביות שתורמות להמשך הטיפול.

עבודתה של קלינאית תקשורת
בשלב הראשון בו מגיע המבוגר אל בית האבות שלנו הוא עובר אבחון מקצועי שלאחריו מותאמת לו תכנית טיפול אישית, כאשר ישנה בעיית תקשורת הרי שהטיפול כולל עבודה עם קלינאית תקשורת. הטיפולים יכולים להתבצע בקבוצה או באופן פרטי. כמו כן, יכולים הטיפולים לכלול תרגולים מודרכים במחשב. אנו מקפידים לשתף את בני המשפחה לאורך כל התהליך וככל שהם והמבוגר משתפים פעולה – כך עולים סיכויי ההצלחה של הטיפול.

דוגמאות לטיפולים בבעיות תקשורת
כפי שציינו – הטיפול בבעיות תקשורת מותאם לכל מטופל באופן אישי וניתן לאחר אבחון מקצועי של קלינאית התקשורת שלנו. במקרים בהם סובל המבוגר מאפזיה יתמקד הטיפול בביצוע תרגילים שמטרתם להביא לשיפור בתפקוד ולאפשר למטופל לעקוף את הקשיים בדרכים שונות. כמו כן, ילמד המטופל להשתמש בשיטות שונות שמסייעות בהעברת מסרים כמו למשל – להצביע על חפץ כדי להעביר מסר. אם המטופל סובל למשל מהפרעות בקול יתמקדו הטיפולים בחיזוק שרירים, שיפור הגייה, שיפור תחושה ושיפור איכות הקול. כמו כן, ילמד המטופל כיצד להעביר את מסריו בדרכים נוספות כמו באמצעות שימוש בכתיבה. 

במקרים של תסמונת אספרגר יכולה קלינאית התקשורת ללמד את המטופל כיצד להשתמש בכלים שונים. כמו כן, יכולה קלינאית התקשורת להיעזר בשיטת טומטיס שמתבצעת על ידי הקשבה לצלילים. הטיפול יכול לכלול גם שימוש בתרופות להפחתת כפייתיות וטיפול התנהגותי שמטרתו לשנות דפוסי התנהגות שליליים. 

קלינאית התקשורת שלנו בבית האבות עטרת רימונים הינה בעלת מקצוע מנוסה שיודעת כיצד להתאים לכל מטופל את הטיפול הנכון והמתאים ביותר. באמצעות טיפולים מותאמים אישית, נכונות והתמדה ניתן להביא לשיפור משמעותי ולסייע למבוגר לחזק את הביטחון העצמי וליהנות מתקשורת טובה ומפרה עם סביבתו.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן