חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1122214

הפיזיותרפיה בבתי הרשת

כיצד בדיוק מתקיימת תכנית הפיזיותרפיה אצלנו ?

פיזיותרפיה בגיל השלישי ובתחום הגריאטריה הסיעודית מורכבת ממספר גורמים, המותאמים כמובן לגיל המטופלים, למצבם הרפואי ולאבחון שמתבצע עבור כל אחד מהדיירים. כך ניתן לדעת בדיוק איזה טיפול כל דייר צריך לעבור, האם יש צורך במכשור ומהי תכנית המעקב האופטימלית לכל דייר במטרה לשמור על הבריאות בצורה איכותית ולאורך זמן. אז כיצד בדיוק מתקיימת תכנית הפיזיותרפיה אצלנו ואיך אנחנו שומרים על בריאות הדיירים לאורך זמן?

קבלה ואבחון

כל דייר אצלנו זוכה לאבחון עם הקבלה למוסד, הן במקרים פשוטים והן במקרים סיעודיים מורכבים. כחלק מהאבחון, אנחנו קובעים את מטרות הטיפול ואת תכנית הטיפול המתאימה לכל אחד מהדיירים, וזאת בהתאם למצב בו הדייר מגיע, יכולותיו הגופניות וההתרשמות ממנו, כאשר בניית תכנית הטיפול מתבצעת גם באמצעות בדיקת ADL. במקרים מסויימים, תידרש התאמה של אביזרים בישיבה בכיסא גלגלים, כולל כריות, רגליות ואביזרים נוספים, בהתאם למצבו של הדייר. זאת במטרה להשיג את מירב הנוחות האפשרית תוך שמירה של פונקציונליות ובטיחות ובמטרה למנוע פצעי לחץ.

טיפול ומעקב

בהתאם לאבחון הראשוני, נקבעת לכל דייר תכנית טיפול מותאמת אישית, הכוללת את האפשרויות הבאות:

    • טיפול משמר: טיפול שנועד לשמר את התפקודים הקיימים ומתמקד בהפעלה של המטופל באמצעות טיפול תנועתי, פסיבי, אקטיבי או טיפול אקטיבי תוך תמיכה ועזרה, במסגרת אישית או קבוצתית, כאשר במקרים בהם הדבר מתאפשר הטיפול כולל תרגול הליכה עם המטופלים.

    • טיפול במצבים אקוטיים: טיפול כזה כולל פיזיותרפיה נשימתית וכן טיפול שנועד להקל בכאבים ולהקל על הרקמות הרכות ו/או המפרקים.

    • טיפול משקם: בהתאם למצב המטופל, ניתן להתאים טיפול שנועד להחזיר אותו לתפקוד הקודם כפי שהיה לפני אירוע של שבר, אירוע מוחי או מחלה, וזאת במטרה להשיג תפקוד אופטימלי. 

    • טיפול פליאטיבי: מטרתו של טיפול זה היא להקנות את הנוחות המירבית האפשרית לדייר ולטפל בו על פי בקשתו, תוך חמלה והקשבה לרצונותיו.

כמו כן, הטיפולים עצמם יכולים להתחלק למספר רמות טיפול שונות, בהתאם לאבחון הראשוני, ולהתקדמות הטיפול של כל דייר:

    • טיפול פרטני: הניתן לדייר אחד ע"י פיזיותרפיסט אחד.

    • טיפול קבוצתי: בו פיזיותרפיסט אחד מטפל במספר דיירים בו זמנית, וזאת בהתאם למטרה משותפת ורמת תפקוד דומה.

    • תרגול הליכה: המיועד לדיירים במחלקות השונות שמסוגלים ללכת עם עזרים שונים ועזרה קלה של מטפל. תרגול זה מתבצע באופן יזום בכל מחלקה, יחד עם פיזיותרפיסט המלווה את הדיירים.

מעקב והכשרה

בכל מוסד ישנו צוות מקיף של פיזיותרפיסטים, המחזיקים בנסיון מצטבר של עשרות שנים בתחום הפיזיותרפיה והגריאטריה, כולל התמחות בשיקום נוירולוגי ואורתופדי. אלו אחראים על ביצוע הרישום והמעקב באופן סדיר ובהתאם לשינויים השונים במצבו של כל דייר. יתרה מכך, בעת הצורך אף תתבצע הזמנת שירותים מיוחדים, כולל ביקור במרפאה להתאמת סד ועוד שירותים נוספים. 

לסיכום, הפיזיותרפיה בבתי הרשת מתבצעת על פי סטנדרט קפדני של איכות, תוך התאמה ליכולותיו של כל מטופל, ועם מעקב מתמיד במטרה לדאוג לאיכות החיים ולבריאות של כל מטופל אצלנו בבית. 

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן