חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1122331

טיפולים ללא אשפוז – טיפולים אמבולטוריים

טיפול חוץ או טיפול רפואי הכולל ייעוץ או התערבות רפואית אחרת הניתנת למטופל בבית חולים או במרפאה

טיפול אמבולטורי: 
טיפול חוץ או טיפול רפואי הכולל ייעוץ או התערבות רפואית אחרת הניתנת למטופל בבית חולים או במרפאה, ובהם המטופל משתחרר מהמתקן הרפואי באותו היום שבו הגיע אליו. בדיקות וטיפולים רפואיים רבים למחלות, או טיפולי רפואה מונעת ניתנים במסגרת אמבולטורית , טיפולי רפואה שיקומית ואף התייעצויות טלפוניות.

מה זה בעצם: 
טיפול יום מוגדר כתכנית פעילה במסגרת מחלקת טיפול יום בקהילה . מטרת התכנית להביא לאיזון נפשי ותפקודי של המטופלים, למניעת אשפוז מלא ולאפשר המשך חיים בקהילה והשתתפות בתכניות טיפול ושיקום. מחלקת טיפול יום בקהילה פועלת כסביבה טיפולית ומיועדת להציע טיפול אינטגרטיבי תוך מיזוג יתרונותיהם של סוגי טיפול שונים . 

תכנית הטיפול:
מאורגנת סביב מערך רפואי הכולל סיעוד וצוות רב מקצועי שבמרכזו שגרת מחלקה רפואית. המיוחד למחלקת טיפול יום בקהילה הנו הקשר ההדוק עם גורמי טיפול בקהילה (רפואה ראשונית, שיקום ורווחה) המאפשר הפניות ישירות, דחופות ואלקטיביות והבטחת רצף הטיפול.תכנית הטיפול תיקבע עבור כל מטופל, תכנית מגובשת בשיתוף המטופל, תוך שמיידעים אותו בכל הנוגע להתוויות רפואיות ומקצועיות ,האישיים המותאמת לצרכיו… תכנית הטיפול תכלול קביעת מטרות לסדרי עדיפויות בבחירת שירותים, להתערבות תציין את השיטות, את התועלת הצפויה והסיכונים, הטיפול את תדירות הפגישות הטיפוליות ואת הצפי למשך, וכן את זהות המטפלים והמטפל האחראי אם יש צורך , במקרים בהם המטופל אינו מסוגל להשתתף בקביעת תכנית הטיפול  נוהגים בהתאם לחוק זכויות החולה.

אוכלוסיית המטופלים: 
אנשים שסובלים ממחלה שעקב מצבם זקוקים למסגרת טיפול יומית פעילה, לטיפול אך אינם זקוקים מלא במסגרת אשפוז, ויש להם מסגרת משפחתית טיפולית או בקהילה תומכת. אדם הפונה למסגרת טיפול אמבולטורית או שהופנה אליה בגין מצוקה נפשית או תפקודית , לקבלת אבחון או לטיפול במצוקה שנגרמה עקב מחלה. 

מי מטפל: צוות מקצוע ומתמחה באחד ממקצועות הבריאות שכולל רופא /סיעוד /צוות רב מקצועי (פיזיותרפיה ורב"ע) .
משך תקופת הטיפול:שירותים יקבע בכל מקרה בהתאם להתוויות מקצועיות ורפואיות ומגבלות סל.

מימון הטיפול: בית חולים או מרפאת חוץ זכאי לקבלת תשלום עבור ימי אשפוז. בישראל ניתן המימון על ידי המדינה, קופת חולים או על ידי המטופל עצמו (במקרים של מי שאינם תושבים), בישראל קיים תעריף ממשלתי הנקבע על ידי משרד הבריאות לתשלום עבור ימי אשפוז במחלקות שונות.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן