חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P9850592

טכנולוגיות ברשת ביחד

לדבר על התפתחות הרשת מבלי לומר מילה על הטכנולוגיה שאנחנו מקדמים זה כמו להפריח מילים באוויר ששום דבר לא נאחז בהם. הקדמה הטכנולוגית ברשת "ביחד" היא היבט משמעותי ביותר להבנה כיצד מתנהלת רשת שאינה מתפשרת על איכות חייהם של דייריה בכל מישורי החיים, הן במישור הבריאותי, חברתי, משפחתי, חווייתי ועוד.

כשאנחנו מדברים על טכנולוגיה לגיל השלישי אנחנו מכוונים לשלושה היבטים עיקריים בחייהם של דיירנו:

1. מצבים בריאותיים 
2. קשרים משפחתיים
3. הנאה ופנאי

בחשיבות העליונה כמובן נכנס ההיבט הבריאותי, מאחר ודיירי הרשת נמצאים במצבים רפואיים המצריכים השגחה וטיפול 24/7 , אנחנו שמים דגש רב על הציוד הרפואי שיהיה נגיש, בטיחותי ומתקדם ביותר וזה נוגע לכל מהלך יומו של הדייר: מכשור מתקדם בחדרי פיזיותרפיה, מיטות מתכווננות, לחצני מצוקה, ציוד רפואי לניוד הדייר מהמיטה, ניוד במקלחת ובמרחבי המוסד. אנו גם עושים שימוש בטכנולוגיה למטרות טיפולים רפואיים, למשל: טיפולים מותאמים פרטניים בריפוי בעיסוק באמצעות טבלטים, בטבלט מותקנות אפליקציות משחקים שמסייעים לשיפור תפקודים קוגניטיביים, כגון: משחקי חשיבה, תפיסה חזותית ומרחבית ומשחקי זיכרון ברמות קושי שונים. 

דבר ידוע הוא שתרופות מצילות חיים! למעשה מדובר באחד הגורמים המשמעותיים לעלייה בתוחלת החיים. טיפול בתרופות מרובות לבעיות בריאותיות שונות הוא עניין שכיח בקרב האוכלוסיה של הגיל השלישי וכתוצאה מכך קיימת סכנה של תופעות לוואי מרובות וסיבוכים מאינטראקציה בין תרופות כמו: נפילות מרובות, בעיות אכילה, החמרה במחלות כרוניות וכו'. 

אחד הנושאים המשמעותיים שעולים בקרב אוכלוסיית גיל הזהב הוא הפחתת שיעורי השגיאות בתרופות. מחקרים רבים נוגעים לנושא הספציפי הזה וכבר שנים שמנסים להתייעל בתחום. כיום קיימות מס' טכנולוגיות שמטרתן למנוע את הסיבוכים האלה ולשפר את איכות חייהם של המטופלים אך רובן ככולן לוקות בחוסר דיוק, ריבוי התרעות שווא והיעדר יכולת לפרסונליזציה. רשת ביחד מחזיקה בפלטפורמת " Seegnal" המספקת התראות על תרופות ומנטרת בזמן אמת מצבים מסכנים ומתריעה על כך, המערכת משתלבת בתהליך העבודה של הרופא ומציגה לו בצורה גרפית ומהירה להבנה את הבעיות במכלול הטיפול התרופתי וכמו כן, מציגה חלופות רלוונטיות לתרופות בעייתיות.במחקר שנערך בארה"ב השוו בין שני יישומים טכנולוגיים כשאחד מהם הוא פלטפורמת " Seegnal" והשני נקרא " EPIC " נמצא כי  הביצוע של Seegnal" גבוה ומדוייק וזה מיוחס בעיקר ליכולתה להתאים אישית את ההתראות בזמן אמת הנוגעות לגורמים ספציפיים ותרופות ספציפיות. מסקנות: פלטפורמת Seegnal השיגה באופן משמעותי את EPIC בעומס התראה, ספציפיות, רגישות, PPV ו- NPV במסגרת אשפוז ומסגרת החוץ.

הנושא השני שתורם לאורח חיים תקין וחיוני של דייר הוא קשרים משפחתיים וחברתיים. אין צורך לספר על חשיבות הקשר המשפחתי בגיל השלישי קל וחומר כשהחיים הופכים תלותיים. לקשרים חברתיים ומשפחתיים בפרט יש חלק משמעותי בתפקודו ומצבו הבריאותי של הדייר ואנחנו מעודדים את הקשר הזה בכל דרך אפשרית. הקורונה כמובן אתגרה אותנו עם הריחוק ואנחנו עשינו שימוש בטכנולוגיות שונות על מנת לאפשר את רציפות הקשר והידוקו על אף המצב המגביל. אנחנו מעודדים קשר רציף בשיחות וידאו, שיחות וואטסאפ, קבוצות וואטסאפ בהן שולחים תמונות מחיי היום יום ועוד, למעשה הטכנולוגיה כיום מציעה לקשישים הזדמנויות בלתי מוגבלות ליצור קשר עם חברים ובני משפחה ואף מפחיתה את שיעור הבדידות והדיכאון.

הנושא השלישי בחשיבותו אינו מוגבל בגיל או בסטטוס אישי, למעשה המציאות עולה על כל דמיון כשמדובר בפנאי ואינטראקציות חברתיות. חוויית משחק והנאה תורמת משמעותית לחיוניות ולחדוות החיים וגם לבריאות ואנחנו עדים כל הזמן לשמחה סביב טכנולוגיות ההעשרה שיש ברשת ואלו הן:

חדר סנוזלן
מרחב חושי טכנולוגי המאפשר חוויה טיפולית לדיירים.
מדובר בחדר חושי בו מתאפשרת חוויית מציאות מדומה ונטולת סכנות, דבר שמוריד את רמת המתח ומאפשר למטופל להיכנס למצב רגיעה מתוך אמון במטפל, בחדר מתאפשרת כמובן למידה שתורמת לביטחון העצמי ואיכות החיים של הדיירים. הגירוי החושי נעשה באמצעות תאורה, טקסטורות וצלילים המגרים את חושיו של המטופל ומאפשרים התמודדות במרחב, ביטחון ורוגע.חדר הסנוזלן המשלב בתוכו מאפיינים רב חושיים והוא תורם לשחרור מתחים וחרדות ואף מהווה עבור הדיירים מפלט של רוגע ובטחון.

מכשיר wii 
קונסולת משחקים פופולרית בעלת משטח טכנולוגי מיוחד עם חיישנים, המזהה את השחקן ותנועות גופו והן מתורגמות על מסך הטלויזיה. בקונסולת wii יש מגוון רחב של משחקים כמו: טניס, גולף, קליעה למטרה וכו' שמסייעים למוטוריקה עדינה וגסה ומשפרים את התנועה במר

מערכת OBBIE 
כמובן שחלק גדול מהנאה מגיע דרך משחק וחווייה ומיד כשנחשפנו לטכנולוגיה של מערכת OBBIE ידענו שהיא תסב הנאה מרובה לדיירים שלנו ותגביר את שמחת החיים והחיוניות וכך היה. 
מדובר במערכת מולטימדיה שיוצרת בחלל החדר הדמייה של משחקים ומציאות משתנה. המערכת מזמינה ומעודדת את הדיירים להשתתף בפעילות משחקית שתורמת לתנועה מוטורית מהנה ובריאה. הפעילות יכולה להיות במצב עמידה וישיבה, מאמנת את שרירי הגוף, מסייעת לשמר זיכרון ותהליכים קוגניטיביים וגם מעודדת יצירת קשרים חברתיים ע"י משחק משותף.

המשחקים מותאמים לרמות השתתפות שונות ומעודדים מיומנויות של יוזמה, קשב, תיאום עין יד וקואורדינציה תוך כדי שמירה על מוטיבציה במהלך המשחק.אינטראקציות חברתיות הינן משמעותיות וחשובות מאוד בעיקר כשמדובר בדיירים חדשים המתקבלים לבתים שלנו. בעזרת המשחקים הדיירים מקבלים חוויה רב חושית אינטראקטיבית עשירה, מעצימה ומהנה!

הקידמה והטכנולוגייה מסייעות במישורים רבים לדיירים ולבני משפחותיהם.
הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות לשמר את מצב רוחם, לשמור על קשר מוחשי עם המשפחות, חוויית משחק והנאה, שיפור המוטוריקה והזיכרון ופיקוח תרופתי. רשת ביחד שוקדת רבות לקרב את הדיירים לעולם החדש ולאפשר להם לנצל את כל האפשרויות שהטכנולוגיה מציעה ולשפר את איכות חייהם.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן