חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1005798

מודל העבודה הרפואי במוסד סיעודי לטיפול איכותי בדייר

אחד הדברים שחשובים לנו במיוחד במסגרת העבודה והשמירה על כל דייר ודייר שנמצא אצלנו ברשת הוא היכולת לטפל בכל דייר במסירות, באופן איכותי ותוך הקפדה על סטנדרטים רפואיים ברמה גבוהה במיוחד. יכולת זו היא שמאפשרת לנו לראות הדיירים בכל רגע נתון, לנטר את מצבם ולשמור על בריאותם גם במקרים בהם חל שינוי במצבם הרפואי. 

אז כיצד אנו עושים זאת, ומהם הנתונים הכי חשובים והאמצעים שמבטיחים את האיכות הרפואית של כל דייר ודייר?

זיהוי הסכנה בזמן
רבים מהדיירים שלנו סובלים מתחלואה קשה ומשמעותית והם אף נמצאים בסיכון גבוה להתדרדרות במצבם. הדבר כנראה לא מפתיע בהתחשב בגילם המתקדם ובעובדה שעם השנים אצל כל אחד חלה שחיקה במצב הרפואי והתדרדרות מסוימת. יחד עם זאת, אחד האלמנטים החשובים ביותר כדי למנוע התדרדרות רפואית הוא זיהוי של הבעיה בזמן. זיהוי זה יכול להיות קריטי ואף מציל חיים, וזאת לאור הידע הקיים בספרות לפיו זיהוי מוקדם של התדרדרות מגביר את הסיכויים של המטופל לקבל טיפול איכותי שיכול לשנות משמעותית את מצבו הרפואי.
על מנת לזהות את ההתדרדרות ואת הסכנה בזמן, הצוות הרפואי נדרש לאיכויות שחורגות מהטיפול הרפואי הרגיל. הצוות בבתי הרשת נדרש להכיר ולזהות את סימני האזהרה המוקדמים שעשויים להעיד על התדרדרות קלינית משמעותית במצב של כל מטופל ושעשויה להוביל לשינוי קריטי של מצבו. צוות הרשת, כחלק מההכשרה שלו, מתמחה בהיכרות עם הספרות בתחום ועם הקריטריונים הפיזיולוגיים השונים שעשויים להעיד על התדרדרות. היכרות זו והיכולת המקצועית של הצוות היא שמאפשרת לסייע למטופלים בזמן ולהביא לגילוי מוקדם של סימנים בקרב מטופלים שמצבם מתדרדר.

כיצד אנחנו פועלים כדי לזהות את הסימנים השונים?
ברחבי העולם ישנם מספר מודלים שנועדו לאפשר גילוי מוקדם של סימנים המעידים על התדרדרות במצב הרפואי של מטופל ולאפשר טיפול מיידי ואיכותי. אחד המודלים בהם אנחנו משתמשים מתבסס על פרמטרים ומדדים פיזיולוגיים בסיסיים כמו לחץ דם, דופק, סטורציה (ריווי החמצן בדם), וכן המצב הנשימתי והמצב הנוירולוגי של המטופל. השילוב בין הגורמים השונים מאפשר לנו להשיג אבחון איכותי ומהיר ולהבטיח גילוי מוקדם של התדרדרות במצב המטופל.
חשוב לציין, שכל אחד מהפרמטרים הנ"ל אכן יכול להעיד באופן עצמאי כי מצבו של המטופל מתדרדר, וניטור של כל אחד מהם בנפרד עשוי להספיק בעצמו כדי להוביל לבחינה משמעותית של מצב המטופל. יחד עם זאת, הניטור של כלל הגורמים גם יחד מהווה מדד איכותי ומקיף אודות מצבו של המטופל. כך, ניתן לאתר סימנים מוקדמים להתדרדרות במהירות וביעילות. כמובן, לאחר איתור הסימנים והגדרתו של מטופל, כמטופל בסיכון להתדרדרות, המדדים השונים מדווחים לרופא או לרופאה הנמצאים במקום, וזאת על מנת שאלו יוכלו להעריך את מצב המטופל באופן מקצועי לחלוטין ולהחליט לגבי המשך הטיפול או ההתערבות הנדרשים.

לסיכום, השילוב בין הידע בספרות, המקצועיות חסרת הפשרות והטיפול המסור של הצוות בבתים, הם שמאפשרים כולם יחד את הגילוי המוקדם ואת המשך הטיפול האיכותי בדיירים אצלנו. 

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן