חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

61616205451471ddd09

שימור תפקוד של הדייר ומניעת הידרדרות קוגניטיבית ותפקודית

באופן טבעי, עם ההגעה לגילאים מתקדמים חלק מהתפקודים הקוגניטיביים שלנו הולכים ומתדרדרים. זה טבעי, זה קורה לכולם במידה כזו או אחרת ואין מה לפחד מזה. אבל בכל זאת, אנחנו דואגים לכלל הדיירים שלנו ומעוניינים לדאוג שכמה שפחות מהם יחוו התדרדרות קוגניטיבית, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. אנחנו עושים זאת באמצעות מספר שיטות, מתודולוגיות מתקדמות וסוגי טיפול ברמה הגבוהה ביותר, כולל הקפדה על תזונה מתאימה. הנה כיצד אנחנו עושים זאת, משלב האבחון, דרך היכולת למנוע התדרדרות ועד להתאמת אימון מוחי קוגניטיבי בהתאם לסטנדרט המתקדם ביותר בתחום:

אבחון

ראשית, כל דייר זוכה לאבחון במהלך הקבלה לבית ולאחר מכן במשך כל חצי שנה. זאת במטרה להבין בצורה הטובה ביותר מהו המצב הראשוני, וכיצד המצב של כל דייר ודייר משתנה עם הזמן. האבחון אצלנו נערך עד חודש מקבלת הדייר, על מנת להכיר את הדייר עוד לפני האבחון. האבחון מתבצע על ידי מרפאים בעיסוק שמבצעים הערכה תפקודית וקוגניטיבית הכוללת גם הערכה מוטורית, וכן מבחנים מובנים כאשר בעת הצורך האבחון נעשה גם על ידי מנהלת רפואית גריאטרית בבית האבות, ואף יועצים חיצוניים בתחום אם הדבר נדרש. במידה שניתן, ההערכה כוללת גם אבחון קוגניטיבי מקיף, בהתאם לסטנדרטים רפואיים מחמירים, תוך שימוש באבחונים כגון MMSE, מוקה, Lotca-G, וחת"ם. במידת הצורך, ובמקרה של דיירים שכבר אינם מסוגלים לשתף פעולה כתוצאה מחוסר יכולת לתקשר ולהבין את המתרחש סביבם, מתקיימת תצפית שמטרתה היא להתרשם באופן כללי ממצבם של הדיירים ומיכולתם להבין הוראות שונות וסימנים מהסביבה שלידם. 

מניעת התדרדרות

חלק משמעותי מהיכולת למנוע התדרדרות קוגניטיבית אינו נובע רק מהאבחון אלא גם מהטיפול ומהיכולת של הצוות בבית למנוע התדרדרות של דיירים שונים. על מנת למנוע את ההתדרדרות החברתית אנחנו נוקטים במספר צעדים, אשר מוכוונים לשמירה על רווחת הדיירים, כולל מיקוד בפעילות גופנית וברווחה חברתית. כך למשל, בכל הנוגע לשמירה על הפעילות הגופנית הדיירים מקבלים פעילות תעסוקתית קבועה בכל מחלקה כל יום בשעות הבוקר ואף ישנן קבוצות של התעמלות בוקר הכוללות אביזרים כמו משחקי כדור, חישוקים, מקלות ושלל תנועות נלוות. כמו כן, נערכות פעילויות רבות ומגוונות במשך השבוע ע"י מתנדבים חיצוניים, הן באופן קבוצתי והן באופן פרטני, כולל מוזיקה, פעילויות עם חיות, אמנות ועוד.

בנוסף, מתקיימות קבוצות בישול ואפייה המותאמות ליכולות, לרצונות ולמוצא של כל אחת ואחד מהדיירים. כך ניתן לערוך פעילות אשר יוצרת גירוי גופני, חברתי ושכלי, כולל שימוש בטבלטים המהווים אמצעי נוח ואינטואיטיבי לשימוש בקרב מבוגרים. כמו כן, גם דיירים שאינם לוקחים חלק פעיל במעגלי תעסוקה כאלו ואחרים, בכל זאת יושבים במעגל כחלק מהגרייה החברתית הנדרשת עבורם. מלבד הפעילויות השונות, בכל מחלקה יש אחות זמינה 24 שעות וכן רופא מחלקתי, כך שהדיירים נמצאים במעקב ונבדקים באופן רציף ולפי מידת הצורך האישי. בכל מקרה, כל אחד מהדיירים אצלנו מקבל יחס אישי, ללא קשר לגיל, וזאת על מנת לשמור על התפקוד המוחי של כל אחד בצורה הטובה ביותר. 

אימון מוחי קוגניטיבי

כיום בעולם הולכת וגוברת ההבנה שהמוח הוא שריר לכל דבר ועניין. וכמו כל שריר, אפשר לאמן אותו, לחזק אותו להגמיש אותו. חברות רבות בעולם כבר פועלות בתחום ואנחנו דואגים להישאר מעודכנים בכל הטרנדים החמים בתחום ולסייע לכל אחד מהדיירים. לכן, כל דייר מקבל תכנית מותאמת אישית הנבנית על ידי צוות הבית הכוללת משחקי זיכרון (כרטיסיות לזיכרון לטווח קצר במגוון רמות קושי, דפי חשבון, חידונים ותשבצים) וכל זאת בהתאם לרמה הקוגניטיבית ובהתאם לרמה אליה רוצים להביא את הדיירים השונים. בנוסף, אנחנו מצויידים בציוד טכנולוגי מתקדם, וכן בשלל ספריות במגוון שפות הכוללות ספרים קבועים וכן ספרים המתחלפים מעת לעת.

יתרה מכך, הטיפול כולל גם שימוש בתרופות המאושרות ע"י משרד הבריאות ומומלצות עי" מומחה בגריאטריה או הפסיכיאטר במקום, וכל זאת גם בהתאם למעקב הנוירולוגי המומלץ לכל דייר. בעת הצורך, דיירים עשויים להישלח לבתי חולים או מרפאות לטובת טיפול חיצוני או מעקבים שגרתיים שלא ניתן לבצע במסגרת המוסד.

אמצעים אלו, משלב האבחון ועד שלב הטיפול בכלים מתקדמים נועד לשמר את התפקוד של הדיירים מבחינה קוגניטיבית, ולוודא שההזדקנות נעשית בכבוד ובדעה צלולה עד כמה שניתן.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן