חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

7153371295517d47a

בית המרקחת בבית האבות עטרת רימונים

רוב הקשישים – על אחת כמה וכמה קשישים שמגיעים אל בתי אבות צורכים תרופות מדי יום. הסיבות לכך ברורות – במרבית המקרים קשישים סובלים יותר מבעיות רפואיות משום שהגוף נחלש עם חלוף השנים.

מכיוון שהקשישים תלויים בתרופות הוספנו לבית האבות שלנו בית מרקחת שמקל על השגתן. בית המרקחת חוסך לבני המשפחה את הצורך לנסוע ולרכוש אותן בכל פעם ולהיזהר שלא להגיע למצב שהכדורים נגמרים והקשיש שזקוק להם נותר חסר אונים. כמו כן התרופות ללא עלות ומהוות חלק בלתי נפרד מהשירות של בית האבות.

בית מרקחת נגיש שפועל בשיתוף פעולה עם הרופאים שלנו
בבית המרקחת שלנו עובדים רוקחים מקצועיים ובעלי ניסיון שמשתפים פעולה עם הרופאים המנוסים שלנו. שיתוף הפעולה קריטי במקרים של נטילת כמות גדולה של תרופות – מצב נפוץ ביותר בימינו ונוסיף ונאמר – בעייתי. ישנן סיבות רבות להצטברות התרופות. 

ראשית – הרבה קשישים סובלים ממחלות. שנית, קשישים רבים אינם דואגים לתזונתם ואינם מקפידים לצרוך את הרכיבים שנחוצים להם – דבר שמדרדר את מצבם הבריאותי, כאן מסייעות התזונאיות שלנו שמתאימות לכל קשיש תפריט באופן אישי. סיבות נוספות שגורמות להצטברות התרופות נובעות מהרצון להגיע למצב רפואי תקין – בין היתר לערכי סוכר ולחץ דם תקינים. 

במקרים רבים הקשישים לא מבצעים בדיקות חשובות בשל חוסר מודעות ופעמים רבות הקשישים פונים לרופאים שונים ומקבלים מכל רופא תרופות אחרות כך שאין מעקב והסתכלות כללית על מכלול התרופות. העבודה המשותפת בין הרוקחים והרופאים שלנו והמעקב הצמוד שומרים על הקשישים מפני צריכת מינונים לא נכונים, שילובים לא נכונים וכמויות גבוהות מדי של תרופות.

מדוע חשוב כל כך לעקוב אחר צריכת הכדורים?
הגורמים שמובילים לצריכת כדורים בצורה לא נכונה וסיבות נוספות עלולים להזיק לקשיש ולפגוע במצבו הבריאותי והנפשי. מחקרים שבדקו את הנושא מצאו ש- 20% מהאשפוזים בקרב קשישים הם תוצאה של נטילת תרופות. צריכת כמות רבה של תרופות נקראת בשם Polypharmacy – כלומר ריבוי תרופות שנלקחות יחדיו, התרופות הללו יכולות כלל לא להתאים לצרכים של הקשיש. 

לכל תרופה שנלקחת יש תופעות לוואי – חלקן מינוריות וחלקן משמעותיות ולפעמים יכולה ההחלטה להשתמש בתרופה לפגוע במצב יותר מאשר להועיל. יש תרופות שיכולות להזיק מאוד בגילאים מבוגרים, יש תרופות שלא פועלות בצורה יעילה או פועלות בצורה חלקית על קשישים ויש שילובים שמעצימים תופעות לוואי או מתערבים בפעולתן של שאר התרופות. 

התוצאות שעלולות להופיע בשל צריכת תרופות רבות הן: לחץ דם נמוך, נפילות שפוגעות בביטחון של הקשיש בגופו ועלולות לגרום לשברים בשל מחסור בסידן (אוסטאופורוזיס), בלבול, ירידה בתאבון, דיכאון, עצירות ושאר תופעות שנובעות בין היתר מהעובדה שהפרשת התרופות איטית יותר בקרב קשישים. כמו כן, עלול ריבוי התרופות לגרום לבלבול והקשישים עלולים לקחת תרופה מספר פעמים או לשכוח לקחת תרופה ועוד לא דיברנו על ההוצאות הגבוהות שמצטברות בעקבות הרכישות.

האינטראקציה בין בית המרקחת ובין הרופאים יכולה להציל את הקשישים. 
קיומו של בית המרקחת בבית האבות ועבודתו יחד עם הרופאים של בית האבות מבטיחים שצריכת התרופות תתבצע בצורה נכונה ומחושבת.

שיתוף הפעולה בין הרופאים והרוקחים מבטיח מעקב ושמירה על ערנות בנוגע לכמות, סוג תרופות שהקשיש לוקח ותופעות הלוואי שהן גורמות. כמו כן, מוודאים בעלי המקצוע שמינוני התרופות יהיו נכונים – חשוב לדעת שקשיש שלוקח תרופה חדשה צריך לצרוך אותה במינון קטן יותר מהמינון שמתאים לאדם צעיר. לפחות פעם בשנה מקפיד הרופא לשבת יחד עם הקשיש ומשפחתו ולבדוק את כל התרופות שנלקחות. כמו כן, יבדוק הרופא האם הקשיש מקפיד לצרוך את התרופות והאם יש כפילויות בתרופות, הבדיקה מתבצעת כדי למנוע מצב שהקשיש צורך גרסאות שונות של אותה תרופה.

שומרים על הקשישים ועל בני משפחתם 
הבדיקות השגרתיות, הפגישות התקופתיות עם הרופא, שיתוף הפעולה בין הרופאים והרוקחים המקצועיים והעלאת המודעות בקרב הקשיש ובני משפחתו יחד עם הימצאותו של בית מרקחת נגיש וקרוב שמספק תרופות ללא עלות ישמרו על הקשיש ויקלו על בני משפחתו ואלו הן מטרותינו בבי האבות רימונים.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן