חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

Imageראשית

הנס של אתי

אתי אלימלך הגיעה בתקופת הקורונה למשקל של 255 ק"ג ולסכנת חיים בשל סיבוכי השמנה ומצב סיעודי. כנגד כל הסיכויים אחרי שיקום ממושך חזרה להתהלך והשילה כ-30 אחוז ממשקלה.
אתי אלימלך, בת 42, קונדיטורית במקצועה, התמודדה כל חייה עם עודף משקל. עברה לפני מספר שנים ניתוח בריאטרי להגבלת נפח הקיבה וניתוח להחזרת המצב לקדמותו, אך המשיכה לעלות במשקלה לאורך השנים.
בשנים האחרונות הגיעה למשקל של 200 ק"ג. חלק מהמצב נבע מתת פעילות של בלוטת התריס (היפותאירואידזם), אולם בתקופת הקורונה נאלצה להסתגר בביתה ומשקלה הגיע ל 255 ק"ג, מה שהיה כרוך בסיכון לחייה ובמצב תפקוד סיעודי בביתה.

אתי אלימלך בצילום מתוך התהליך

"איבדתי את אימי ואת אבי תוך שנתיים בגיל 26, וההתמודדות עם המצב לא שיפרה את בעיית עודף המשקל. ובהמשך חיי היו משברים נוספים".
אתי ניהלה את חייה עם המגבלות לבדה בביתה אך עקב פצע שלפוחית ברגלה וקושי רב לתפקד בביתה נאלצה לפנות לבית החולים. הפינוי היה קשה ביותר ובכדי להוציאה מביתה היה צורך בסיוע מכבי אש וכוחות הצלה נוספים.
אתי אושפזה בבי"ח (שיבא) במשך חודש ובעת השחרור התקשתה לחזור לביתה כיוון שהפכה מרותקת למיטה. היא הועברה למחלקת שיקום במרכז סיעוד וותיקים מרשת "ביחד" באוגוסט אשתקד במשקל של 250 ק"ג. במרכז סיעוד וותיקים החליטו לתת הזדמנות לשיקום. במצבים אלו הסיכוי לחזור לתפקוד ולתוחלת חיים של יותר מחודשים או שנים ספורות תלויה בירידה במשקל, והדרך הסבירה כך היא בניתוח בריאטרי אולם ללא שיקום מוצלח וחזרה לתפקוד לא ניתן היה לנתחה.

אתי אלימלך בצילום עם אחראי המחלקה איברהים מחאמיד


מצבה של אתי כשהתקבלה למחלקת השיקום במרכז סיעוד וותיקים הצריך עזרה מלאה של הצוות בכל התפקודים היום יומיים. בשל השמנת יתר נוצרו פצעי לחץ ,שפשופים ואודם במספר אזורים בגוף ובנוסף נזקקה לקתטר לניקוז שתן. בשל הקושי לנשום הובא לסיוע מכשיר ביפאפ-שתומך בנשימה.
בשלושת החודשים הראשונים פעולות הרחצה ,האכילה והפיזיותרפיה בוצעו במיטתה. משקל היתר של גופה לא אפשר לאתי לרדת מהמיטה באופן עצמאי והיא נדרשה לעזרה של 4-5 אנשי צוות לביצוע כל פעולה.

אתי אלימלך בצילום מתוך התהליך במחלקה


לדברי ד"ר גל מידן, הגריאטר היועץ במרכז סיעוד וותיקים מרשת "ביחד" : "פגשתי אישה מעוררת השראה עם אור בעיניים ואופטימיות למרות המצב המורכב, ויצאנו בשיתוף פעולה עימה למאבק על חייה ואיכותם. בנינו עבורה תוכנית טיפול מקצועית רב תחומית ושלבנו עם טיפול תרופתי -זריקות לירידה במשקל. חשוב לציין שראינו בזה אתגר של כל הצוות : איברהים ויונס מצוות הסיעוד, וג'די הפיזיותרפיסט, אחראית המטפלים איה, ריפוי בעיסוק, עו"ס, פסיכולוגית ודיאטנית–הרגשנו שאנו יכולים לעשות הבדל בחיים של בן אדם אם אנחנו נעשה את המאמץ יחד איתה".

אתי אלימלך עם וג'די הפיזיותרפיסט שליווה אותה בכל התהליך


בתחילה אתי תרגלה במיטה כל יום 6 פעמים במאמץ רב. על מנת לרחוץ אותה היה צורך ב 5 אנשי צוות. עם הצלחת תכנית האימונים אתי הצליחה להסתובב במיטה ועשות פעולות רבות שהקלו על הצוות. השלב הבא היה הורדה מהמיטה וסיוע של 5 אנשי צוות על מנת להעמידה על רגליה .
כך עקב בצד אגודל, בסיוע הצוות הסיעודי והפיזיותרפיה ובשיתוף המשפחה המסורה והמאמצים של אתי, החל הבלתי אפשרי להתרחש : רחצה, לבוש והליכה ללא אביזרי עזר, החלמת פצעים וגם הדברים הקטנים שעושים את ההבדל: סידור הציפורניים, צביעת השיער ולבוש ביתי.

אתי אלימלך עם הכיסא המיוחד שנרכש עבורה


ממצב של הורדה במנוף מיוחד, לכיסא מיוחד שנרכש במיוחד עבורה, הגיעה אתי להליכה של 6 דקות רצופות מעל 250 מטר, הצורך בחמצן ירד, המשקל ירד בהדרגה תוך מספר חודשים ל 180 ק"ג.
כיום אתי מתהלכת בתמיכת הליכון, מתנהלת עצמאית ברוב הפעילויות היומיומיות וחזרה להיות מועמדת לניתוח בריאטרי אשר עתיד להתקיים בעוד מספר שבועות ויסייע לה להשיל עוד ממשקלה.
"הדרך עדיין ארוכה ודורשת שיתוף פעולה של כלל הגורמים וצוות רב מקצועי מלווה" אומר ד"ר מידן, "אולם אתי הצליחה להתגבר על מכשולים רבים ,לכן אנו נמשיך לעמוד לצידה אופטימיים ונשאב כוחות ממנה עם כל הצלחה".
"קבלתי את החיים שלי במתנה, " אומרת אתי אלימלך. " התרגשתי בפעם הראשונה שעמדתי על הרגליים אחרי תקופה ממושכת שלא הצלחתי. קבלתי הרבה כוח כאשר ראיתי שמתאמצים בשבילי ושיש כאן אנשים שאכפת להם .אני לא מאמינה שירדתי 75 ק"ג ואני רוצה לרדת עוד. כעת היעד שלי הוא הניתוח הבריאטרי ואחריו החלום שלי הוא להראות טוב ולחזור לעבוד במקצוע שלי כקונדיטורית במרכז סיעוד וותיקים. אני מרגישה שייכות למקום, התחברתי לכל הצוות".

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן