חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

מאמר

זכויות האדם במצב סיעודי מורכב

כאשר יקירינו מזדקנים, זה טבעי לשקול את צרכי הבריאות שלהם ולהבטיח שהם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר, בהתאם להמלצת איש/ת מקצוע. זה אומר לבחון אפשרויות אשפוז בבית אבות סיעודי מורכב. המון שאלות עולות סביב מצב תפקוד סיעודי מורכב אם זה בנושא ביטוחים, זכויות, מקום אשפוז, אשר נבחר ע"י המשפחה בהסתכלות רחבה של מיקום, איכות המוסד, ביקורים ועוד, בתוך השאלות יש התמודדות לא פשוטה לבני המשפחה שצריכים לקחת החלטות מכריעות בנוגע ליקיריהם, לדרכי הטיפול בהם ודאגה לרווחתם.
"רשת ביחד", מובילה את תחום הטיפול הסיעודי המורכב בישראל עם מוטו שלכל הדיירים במוסד סיעודי מורכב יש את הזכות לפרטיות, אוטונומיה וכבוד. בבתי הרשת יש מגוון מתקני סיעוד מורכבים המספקים טיפול מיוחד וסיוע בפעילויות היומיומיות, הטיפול במצבים מורכבים הוא מלא ומקיף, במטרה לספק לאוכלוסייה המבוגרת את התמיכה והטיפול המתאימים לצרכיהם.
כשמבקשים מענה למצב סיעודי מורכב חשוב לדעת את הזכויות הנלוות לטיפול מסוג זה ולהבטיח שזכויות יקירכם מוגנות. לאבחנה בין סיעודי לסיעודי מורכב יש משמעות רבה הן מבחינת הגורמים המטפלים והן מבחינת הגורמים המממנים את הטיפול בחולה.
בשונה מחולה סיעודי, חולה סיעודי מורכב צריך השגחה צמודה של רופא 24/7 בשל מצבים רפואיים המצריכים זאת כגון:
פצעי לחץ
עירוי תוך ורידי ממושך
דיאליזה
טיפולים כימותרפיים והקרנות
טיפולים בדיאליזה והמו דיאליזה
טיפול באמצעות מכשיר bipb
מי מגדיר מצב סיעודי מורכב?
קביעת סטטוס מצב סיעודי מורכב נעשית ע"י רופא שיקומי ורופא גריאטרי מחוזי.
צוותי הרפואה בקהילה (בקופות ובתי חולים) ימשיכו טיפול/הפניה למוסדות רלוונטיים.

זכויות חולה סיעודי מורכב
הזכות לכבוד
לכל החולים, ללא קשר למצבם הבריאותי, הזכות לקבל יחס מכבד. לדבר אליהם בצורה מנומסת ומכבדת, לכבד את הפרטיות שלהם, לאפשר להם לקבל החלטות משלהם ככל שהמצב מאפשר.

הזכות להשתתף בטיפול
לחולים במצב סיעודי מורכב יש את הזכות להיות מעורבים בטיפול שלהם, לקבל מידע על מצבם הרפואי ועל אפשרויות הטיפול שלהם.

הזכות לטיפול איכותי
לחולים במצב סיעודי מורכב יש זכות לקבל טיפול איכותי העונה על צרכיהם האישיים, זה כולל גישה לטיפול רפואי מתאים, ניהול תרופות וטיפולים הנחוצים לבריאותם ולרווחתם.

הזכות לפרטיות וסודיות
לחולים במצב סיעודי מורכב יש זכות לפרטיות וסודיות, זה כולל שמירה על סודיות המידע הרפואי שלהם, אפשרות להיפגש עם מבקרים באופן פרטי ויכולת לתקשר עם יקיריהם ללא הפרעה.

הזכות לטיפולים רפואיים בבית
חולים סיעודיים מורכבים זכאים לטיפולים רפואיים ופרא-רפואיים בביתם מטעם היחידה להמשך טיפול בבית של קופות החולים.

מימון אשפוז של חולה סיעודי מורכב הוא באחריות קופות החולים, בתשלום השתתפות עצמית וללא הגבלה על משך האשפוז, הקופה חייבת לכסות את העלויות כל עוד יש צורך רפואי, פינוי/ניידות באמבולנס.

לסיכום, אם אתם או אדם קרוב ואהוב זקוק לטיפול סיעודי מורכב, חשוב להכיר את הזכויות המגיעות לכם. "רשת ביחד" מחויבת לשמור על זכויות אלה ולספק טיפול איכותי, אדיב ומכבד.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן