חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

מאמר

טיפולי פיזיותרפיה ברשת בתי אבות "ביחד"

טיפול פיזיותרפיה, הוא תחום בריאות שמטרתו לסייע לאנשים לשקם, לשמור ולשפר את התפקוד הגופני והניידות שלהם. זה כולל הערכה, אבחון וטיפול במצבים או פציעות שונות של שרירים ושלד, נוירולוגיים ונשימתיים.

לפני טיפול פיזיותרפיה עושים הערכה פיזיקלית מלאה של המטופל, הכוללת: הערכת יכולת תפקודית ובתוכה היבטים של יציבה, טווחי תנועה, כוח שרירים, יכולת שיווי משקל, הערכת כאב ועוד. בהתבסס על ההערכה מגדירים מטרות ומכינים תוכנית טיפול פרטנית שבתוכה יעדים ספציפיים לטיפול, מטרות אלו עשויות לכלול הפחתת כאב, שיפור ניידות, חיזוק שרירי ליבה וגפיים, שיפור שיווי משקל במנחים שונים, במטרה לתפקוד אופטימלי לכל מטופל.

טיפולי פיזיותרפיה כוללים מגוון רחב של טכניקות המותאמות לצרכי המטופל, בין הטכניקות הנפוצות:
טיפול ידני: טכניקות מנואליות כגון עיסוי רקמות רכות ומתיחות לשיפור תנועה במפרקים וגמישות הרקמות.
תרגילים טיפוליים: תרגילים מותאמים אישית לשיפור כוח, גמישות, קואורדינציה ושיווי משקל.
אלקטרו תרפיה: שימוש בגירויים חשמליים, אולטרסאונד או טיפול בחום/קור כדי להקל על כאב, להפחית דלקת ולקדם ריפוי רקמות.
טיפול באמצעות "בובי" – מכשור טכנולוגי לשיפור תנועות טווחים ולשיפור תנועות בקואורדינציה, אשר מאפשרים לעבוד על היכולות המוטוריות של הקשיש.

טיפול נשימתי: טכניקות לשיפור תפקודי ריאות ודפוסי נשימה עבור אנשים עם מצבי נשימה.
ניטור התקדמות: הערכה מחודשת ומעקב אחר ההתקדמות הם חלק בלתי נפרד מטיפול הפיזיותרפיה, ניתן לשנות את תוכנית הטיפול, בהתאם ליכולת המטופל, כדי להבטיח תוצאות מיטביות.

ההבדל בין טיפול פיזיותרפיה בקהילה לטיפול פיזיותרפיה ברשת בתי אבות "ביחד"
ההבדל בין פיזיותרפיה בקהילה לפיזיותרפיה ברשת בתי אבות "ביחד" נעוץ בתדירות, בנגישות לטיפולים וביכולת לאפשר טיפול, תוך חשיבה בין מקצועית עבור הדייר / מטופל. פיזיותרפיה בקהילה פועלת בדרך כלל על בסיס מצומצם ומציעה מספר מוגדר של טיפולים בשנה שלא בהכרח מספקות אנשים הזקוקים לשיקום ארוך טווח עם ראיה רחבה והוליסטית, או למי שמחפש תמיכה מתמשכת. ההתמקדות היא לעתים קרובות בטיפול סימפטומטי, שנותן מענה חלקי ולא מספק התייחסות רחבה לשלל ההיבטים הקשורים לדייר המבוגר. בנוסף הטיפול במרכז גריאטרי או שיקומי מאפשר פגישות עקביות ותכופות, במכון לפיזיותרפיה עם יעוץ מקצועי של פיזיותרפיסט לגבי יציבה, שימוש בכיסא גלגלים ונידות במצבים של הידרדרות תפקודית או קוגניטיבית.

האפשרות המוצעת בכל רשת "ביחד" לטיפולים קבועים, לאורך זמן, של 2-3 פעמים בשבוע, היא זו המועילה לטווח הארוך הן לדייר והן למשפחתו. בתוך הרשת גם פועלת יחידת שיקום, הנותנת מענה בעל תדירות מוגברת, מעודדת החלמה מהירה ותוצאות טובות יותר לטווח ארוך.

רשת "ביחד" מספקת רמה גבוהה של תמיכה ומשאבים, במיוחד לאלו עם מצבים כרוניים, פציעות מורכבות או אנשים הזקוקים לשיקום. על ידי מתן מפגשי פיזיותרפיה קבועים ותכופים מייעלים את התהליך הטיפולי ופועלים למניעת הידרדרות ולמיצוי היכולת של כל דייר ודייר.
במוסד מרכז סיעוד וותיקים נפתח לאחרונה סניף של "כללית מושלם" למכון פיזיותרפיה.
המכון פתוח לחברי כללית שמגיעים עם טופס 17 לטיפול וחוזרים לביתם, סנונית ראשונה זו הינה תהליך משלים למחלקת השיקום ושאר הקופות כבר בפתח לקבל שירותים אלו לחברי הקופות השונות ללא צורך להיות דיירי המוסד אלא על בסיס טופס 17 בלבד.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן