חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

072-395-3726

דברו איתנו

info@beyahad.co.il

כתבו לנו

קדימה | בני ברק | רמת גן

בקרו אותנו

P1006468

איך בוחרים בית אבות סיעודי לגיל השלישי, שיתאים לרמת התפקוד הפיזי והמנטלי, עם שירות וטיפול מיטבי?

תקופת החיים של הגיל השלישי מאופיינת בשינויים פיזיים ונפשיים מאתגרים והתמודדות עם מצבים ובחירות לא פשוטות כמו עזיבת הבית המוכר והבטוח לטובת בית אבות סיעודי בשל צרכים רפואיים ומנטליים. בחלק מהמקרים מדובר במעבר משמעותי שמצריך התמודדות רגשית גדולה של הקשיש ובני משפחתו.
למעבר ישנן סיבות רבות: ירידה תפקודית שמצריכה טיפול רפואי מתאים שלא ניתן לספקו בבית הקשיש, בדידות, צורך בחברה ובפעילות תרבותית ועוד.

ההחלטה לעבור לבית אבות סיעודי מתקבלת לרוב בשל צרכים רפואיים, על ידי האדם עצמו או על ידי בני משפחתו, על מנת לתת לו מענה רפואי בהתאם לצרכיו המשתנים ובתוך כך גם מעטפת רגשית חברתית לה הוא זקוק.
האתגר שעומד בפני בני המשפחה הוא לבחור מקום איכותי שידייק במענה לצרכים הבריאותיים, הפיזיים והחברתיים של הקשיש, לטובת כך נעזרת המשפחה בחכמת המונים, פניה להתייעצות עם חברים ומכרים שהוריהם נמצאים בבתי אבות סיעודיים, קבלת המלצות מהשטח או חיפוש באינטרנט והקלקה על מודעות ממומנות של בתי אבות סיעודיים לפי אזור המגורים.
אפשרות נוספת, שבד"כ בני המשפחה ובני הגיל השלישי אינם מודעים לה, היא קבלת מידע באמצעות הרגולטור, שהינו משרד הבריאות אגף הגריאטריה, שמפרסם ציונים על מוסדות רפואיים לבני הגיל השלישי בכל תחום רפואי ופרא רפואי שנבדק.
המטרה של הרגולטור היא לשמור על בריאותם של האזרחים ולהגן עליהם מפני מוסדות ואנשי מקצוע שאינם מקפידים על הכללים המקצועיים.
האגף לגריאטריה במשרד הבריאות עורך מדי שנה בקרות במוסדות לסיעודיים ותשושי נפש, שמתבססות על בחינת תהליכים, מנגנוני עבודה, תחזוקת המבנה וכוח אדם, על סמך נהלי משרד הבריאות ואמות מידה מקצועיות. הבקרות מתבצעות על-ידי צוות רב- מקצועי מומחה בעל ניסיון בגריאטריה בתחומים: רפואה, סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה, עבודה סוציאלית, וכן מנהל ותחזוקה, בריאות הסביבה ורוקחות. זאת באמצעות כלי בקרה מותאמים לכל אחד ממקצועות אלה. תהליכי הבקרה משפיעים  ומשפרים את איכות הטיפול.

בבקרת אגף הגריאטריה של משרד הבריאות, שבחן את המרכזים הגריאטריים של רשת ביחד "עטרת רימונים" ו"מרכז סיעוד וותיקים" בבני ברק ו"הבית לאזרחים וותיקים" בקדימה, התקבלו תוצאות בקרה טובות מאד שמעידות שמדובר ברשת מובילה וחדשנית בתחום הרפואה לגיל השלישי ובעלת רמת תשתית פיזית גבוהה.
במהלך הבקרה, המתקיימת מדי שנה מגיע צוות רב מקצועי מצויד בכלי בקרה בכל תחום וסעיף שנבדק ובו מתקבל ציון, הנקבע בהתאם למענה על שאלות חשובות הן לאגף הגריאטרי והן לבני המשפחה, השוקלים להכניס את ההורה לבית אבות סיעודי.

שאלות לגבי מנגנוני עבודה
מהי תדירות הפעילות התעסוקתית? האם הפעילות במסגרת התעסוקה מותאמת מבחינה תרבותית לתמהיל המטופלים שהינם דוברי שפות שונות? אלו מפעילים חיצוניים מגיעים בשעות אחה"צ להעשרה תרבותית?
האם התקשורת בין סקטור הסיעוד להנהלה והשטח אפקטיבית? האם יש תקשורת יעילה בין האחיות לצוות הרב מקצועי? האם שינוי בתרופה או במצב תפקודי מוביל לשינוי תכנית העבודה של הצוות הרב מקצועי?

בתחום ההזנה והאכלה
נבדק הדיווח לגבי המצב התזונתי של כל דייר וההתאמה של תוכנית הטיפול לשינויים בהתאם למצב הרפואי. האם הדיאטניות מדריכות את צוות הסיעוד, המטפלים ומערך המזון לחלק את המזון וכיצד? באלו השתלמויות הצוות משתלם כדי להתמודד עם מקרים מורכבים כגון: ההיבט התזונתי של מטופל עם אי ספיקת כליות?

הדיווחים של הרופאים
האם כוללים שינויים במצב המטופל כגון היווצרות פצעי לחץ, ואופן הטיפול בהם, האם קיים תיעוד תרופתי ואירועים חריגים כגון נפילות של דיירים ועוד?
ממה מורכב התפריט של ארוחת הבוקר, ארוחת הצהרים, ארוחת אחר הצהרים וארוחת הערב? איך נראה תפריט החגים: בראש השנה ופסח? מהן תוספות המזון הניתנות?

בהיבט של הפיזיותרפיה
האם הציוד הטיפולי בחדרי הפיזיותרפיה כולל את כל העזרים הנדרשים ואביזרי הניידות? האם השינויים התדירים במצב הדיירים משתקפים בתוכנית של הפיזיותרפיסטים?
מה מקבל כל דייר במסגרת התוכנית הקבוצתית ובתוכנית האישית?
הבקרים מתעדים את התרשמותם מהאווירה במחלקות ורמת הניקיון והצביון הביתי, אווירה שקטה ונעימה במחלקות, רמת ניקיון טובה וחדרי דיירים מאווררים ומסודרים מקנים צביון ותחושה ביתית.

האם יש פרויקטים מיוחדים בבית אבות סיעודי?
רשת "ביחד" מקיימת פרויקטים מיוחדים ומגוונים כגון: הגשמת חלומות לניצולי שואה, הקמת ספריות ועמדות מחשב לדיירים.

איך ממצים את הזכויות של דיירים ניצולי שואה?
במרכזים הגריאטריים של רשת "ביחד" מתקיים קשר רציף עם העמותות שפועלות למען ניצולי השואה.
האם יש משמעות לרצף טיפולי במוסדות הגריאטריים ?
החשיבות הרבה שיש למוסדות המשך רצף טיפולי נובעת מכך כי אם מצבו של הקשיש צריך מסגרת מתאימה אין המשפחה צריך לשוב ולחפש מקום אחר אלא הקשיש עובר למחלקה המתאימה ומקבל את הטיפול הנדרש.
כמו כן במוסדות שיש רצף טיפולי ישנו שינוי מהותי המצריך מהמוסד שתהיה נוכחות רופא 24 שעות ביממה במסגרת .
במסגרות רשת ביחד ישנו רצף טיפולי הכולל מחלקות סיעוד מורכב ושיקום .
.

מה משקפים סקרי שביעות רצון של המשפחות מהטיפול ושביעות רצון הדיירים?
נבדקים הדיווחים והשיחות של הצוות עם בני המשפחה בכל תחום והיבט .

בכל המרכזים הגריאטריים של רשת "ביחד" הדיווחים המתועדים של בני המשפחה מעידים על רמת שביעות גבוהה מהטיפול לצד שביעות רצון גבוהה של הדיירים. כולם עברו את בקרות משרד הבריאות בציונים גבוהים כולל בקרות פתע ובקרות לחידוש רישיון.

לאחר שבני המשפחה סיירו במספר בתי אבות סיעודיים וקבלו מידע והמלצות ממכרים, הם מעוניינים לקבל החלטה ולוודא שהרושם שקבלו, תואם את המציאות שנמדדת בכלים מקצועיים ואובייקטיבים. הקריאה והעיון בדו"חות הבקרה שמתפרסמות באתר האגף לגריאטריה במשרד הבריאות, הינם אמצעי יעיל ומהימן לסינון בתהליך קבלת ההחלטה בבחירת מקום, שייתן מענה מקסימלי לרווחתו וצרכיו של ההורה בן הגיל השלישי .
המרכזים הגריאטריים של רשת ביחד בבני ברק וקדימה נמצאו מתאימים לכל קשת האוכלוסיות ומצבי התפקוד השונים הקיימים בגיל השלישי וכוללים מחלקות המיועדות לתשושי נפש, דמנציה, אלצהיימר, סיעודי וסיעודי מורכב ושיקום.

מאמרים
נוספים

צרו קשר

קביעת סיור

אנו שמחים להזמינכם לסיור באחד מבתי הרשת

לתיאום סיור השאירו פרטים

דילוג לתוכן